כתיבת תוכן לאדם המיידי- למה פחות זה יותר, ואיך האבסת מידע פוגעת במאמצי השיווק שלך

כתיבת תוכן לאדם המיידי- למה פחות זה יותר, ואיך האבסת מידע פוגעת במאמצי השיווק שלך

כולם רוצים הרבה יותר ומהכל. יותר מידע, יותר מותרות, יותר אפשרויות ויותר בקלות. האנשים שחיים בדורנו קרויים האדם המיידי, כי הם גם רוצים את הכל הרבה יותר מהר. שהנסיעה תתקצר, שהמעלית תגיע מייד, שהאוכל יהיה מהיר, שהמסר יעבור בהקדם, ובגדול, הסבלנות שלנו שואפת לאפס. ואיך כל זה קשור לכתיבת תוכן ולמדיה הדיגיטלית?

האדם המיידי בעידן הדיגיטלי

האדם המיידי, שנמצא שעות רבות בדיגיטל הפך להיות ג’אנקי של כל מה שמזינים אותו, החל מפרסומות, דרך מדריכים ועד לרכילות. אך הוא יותר מכל מאופיין בצורך לחוות את הכל באופן מהיר. אין לו זמן לחכות לטעינת דפי אינטרנט, הוא רוצה לקבל תשובה לשאלה דרך נציג בצ’ט באופן מיידי, הוא משגר מיילים ומצפה לקבל תשובות כאן ועכשיו וגם עבור התוכן שמעניין אותו הוא לא מעוניין להקדיש זמן רב. כאילו תכנתו אותנו והפכנו לחומרה, שמזינים בה את התוכן, ומרגע שהוא עבר אל מערכת המוח המתורבת והמתוכנת שלנו, המשימה בוצעה, כמעט בקליק. ממש כמו במטריקס.

טקסט ממוקד וענייני, אך שנון ויצירתי

על כתפיהם של העוסקים במלאכת כתיבת תוכן למדיה הדיגיטלית רובצת אחריות אדירה, שכן אם הם אינם מספקים תוכן רלוונטי, חדש וענייני הם כושלים בביצועיהם, אך יתרה מכך, יכולות קופירייטינג יוצאות דופן נדרשות מהם לצורך משיכת תשומת הלב של המשתמשים, והם חייבים ליצור בו סקרנות תוך זמן חסד קצר יותר מרושם ראשוני בראיון עבודה.

כשכל מילה הופכת לבעלת משקל רב כל כך, כל מילה יכולה באותה מידה להיות מיותרת, והאתגר האמיתי הוא להעביר את המסר באופן הרהוט והנהיר ביותר במספר המילים הקטן ביותר.

מה היתרון שאנחנו זוכים להרוויח מזה?

פחות זה בעצם יותר. כשהטקסט ממוקד אנו מזינים את המשתמשים רק במה שהם צריכים ורוצים, אנו לוכדים אותם במסר ברור ונהנים מאהדתם. נכון שטקסט קצר יכול להיתפס כשיטחי ואינו מספק יריעה רחבה, אך כשהקורא סקרן לעוד, סיכויי ההמרה שהתוכן מייצר גבוהים הרבה יותר, ולכל מי שרוצה להרחיב את היריעה ניתן לספק תוכן נוסף לצריכה בגבולות נכסי המדיה הנוספים שאנו מנהלים.

מסר פשוט מתחיל בכותרת ברורה

קופירייטר טוב הוא קופירייטר שאינו מתחכם, ויודע להעביר מסר ממוקד וענייני דרך כותרת אחת, שתמשוך את הקהל הרלוונטי ותגרום לו להמשיך לקרוא. כשהתחרות על תשומת הלב של המשתמשים הולכת וגדלה, כדאי להשקיע במסר לא פחות מאשר במילות החיפוש שמשלבים בתוכו.

למשוך את הקהל עם תקציר בתחילת המאמר

וכשהתוכן מכיל יותר מידע ופרטים ממה שהקורא הממוצע מוכן להכיל, כדאי לספק לו תקציר כבר בפיסקה הראשונה. כך הוא יודע מה צפוי לו בדקות הקרובות ואם הצלחתם ללכוד את סקרנותו, סביר להניח שהוא יצא למסע בנבכי התוכן שחשפנו מולו.

קבלו עצה ששווה זהב- כשהטקסט ארוך ומסועף, כדאי להציע לקורא ניווט דרך ראשי פרקים, באמצעותם יוכל לדלג ישירות אל חלקי התוכן שמעניינים אותו במיוחד.

ולפעמים הגודל לא קובע

ידוע שטקסטים ארוכים מקבלים יותר קידום ברשת החברתית ובמנועי החיפוש, ולכן קיים אינטרס לייצר תכנים ארוכים יותר. האם זה צריך להדאיג אותנו? ממש לא! מכיוון שטקסט איכותי יכול להיות מעניין ומסקרן, ויש שיצללו אל קריאה ממושכת או שיעדיפו לקרוא תוכן טוב בהמשכים. בעולם שבו לא מפסיקים לצרוך תוכן אסור לנו לפחד לספק את מה שכולם מחפשים, אך כמו כל דבר בחיים, כדאי שנעשה את זה טוב או שלא נעשה את זה בכלל.

רגע לפני שמתפזרים, בואו נדבר ונראה מה אני יכול לעשות עבור המותג שלכם

Comments

תגובות

השארת תגובה