מה שמתרחש מאחורי הקלעים מעניין לפעמים יותר ממה שאנחנו רואים בפועל. להסתכל על השף שמכין את המנה, להבין מה באמת קורה בתוך הקובייה שהקוסם מנסר, יכולים לרתק אותנו ובצדק. בכתבה זו ניכנס אל מאחורי הקלעים של כתיבת התוכן. נגלה כיצד כותבים ניגשים לעבודה ובאילו תבלינים הם משתמשים כדי לעורר את הגולשים.
אנחנו יודעים שהגולשים מחפשים מידע ברשת ושהם מקבלים החלטה רק לאחר שהם נתקלו במספר תכנים שעסקו בנושא שמעניין אותם. איך אנחנו יודעים את זה? כי גם אנחנו כאלה. נצמדים למסכים, מסתובבים ברשתות החברתיות ועושים חיפוש בגוגל לפני שאנחנו קונים מוצר או שירות.
מה גורם לנו לקבל החלטה כזו או אחרת? אחד הגורמים שמשפיעים על ההחלטות שלנו הוא הרושם שהאתר עשה עלינו. כתיבת תוכן לאתר עוזרת לו לטפס במנועי החיפוש. היא גורמת לגולשים להכיר את העסק וכשהיא טובה ומדויקת – היא מובילה למכירה. התהליך נשמע פשוט, אך מדי יום מתפרסמים מיליוני תכנים ורק מעטים מהם תופסים את העין.
הגולש הממוצע מקבל החלטה האם האתר שהוא הגיע אליו מעניין אותו או לא תוך פחות משלוש שניות. ההחלטה הזו לרוב לא מודעת וישנם מספר פרמטרים אשר משפיעים עליה. כותב מנוסה יכיר היטב את הפרמטרים ויתחשב בהם בעבודתו. כשהוא ישים אותם באופן מדויק, התוצאה תהיה התעניינות. כשהוא יתרשל, התוצאה תהיה עוד מילים שעלו לרשת.
עוד לפני שמתבצעת כתיבת תוכן לאתר חשוב להבין מהו הצורך שעולה, מה המטרה, מי קהל היעד ומה מעניין אותו. בתחילה הדרך הכותב יערוך מחקר, יתעניין ויתעמק בנושא. הוא ירצה להבין מהי הבעיה של הגולש ועל מה הוא רוצה לקבל תשובה. את התשובה אפשר למצוא בין שלל האתרים, אתרי השאלות ואתרי המאמרים המקצועיים.
כמעט על כל נושא נכתבו כבר מיליוני מילים. מעיצוב ועד לרפואה, מטיולים ועד לגידול כלבים. התחרות בין בעלי המקצוע גבוהה וכולם רוצים לתפוס את תשומת הלב. כתיבת מאמר נוסף לא תועיל לגולשים ומחזור חומר ישן תגרום להם להמשיך במהירות לאתר הבא. החוכמה היא למצוא זווית חדשה שעוד לא קיבלה תשומת לב. אם נשווה זאת למנה במסעדה, היא יכולה להיות מוגשת על צלחת לא שגרתית, להיות מתובלת בתבלין מארץ רחוקה ולהגיע בנראות לא אופיינית.
הדבר הראשון שגורם לגולשים לעצור הוא הכותרת. זוהי ההבטחה הגדולה והיום היא חשובה יותר מתמיד ועם זאת, יש לה טריק, היא חייבת להתממש. אם היא לא תהיה מעניינת אלא באנלית ורגילה, הגולשים לא ילחצו עליה. אם היא תבטיח הבטחה גדולה כמו מענה לשאלה, טריק או סוד ואין לכך התייחסות בכתוב, תהיה אכזבה אצל הקורא. כותרת מדויקת שמושכת גולשים דורשת יכולות קופירייטינג.
כתיבת תוכן לאתר צריכה להתבצע בשפה רהוטה. הכתיבה תהיה בגובה העיניים ועם זאת, תהיה הקפדה על סימני הפיסוק ובתחביר נכון. בנוסף לכל אלה, השפה יכולה להיות בעלת אופי ייחודי שיאפיין את האתר. בכלל זה אפשר לשלב הומור, ציטוטים וכל מה שיגרום לעניין אצל הקורא להמשיך לקרוא.
כתיבת תוכן לאתר היא יצירה גרפית. המילים חשובות וכך גם הפסיקים והנקודות. עם זאת, יש לזכור כי גם המילים היפות והיצירתיות ביותר לא יהיו קריאות אם הן יהיו מונחות כבלוק. כותב מנוסה יבין כיצד הקורא מסתכל על האתר וידע למשוך אותו פנימה. הוא יבצע חלוקה נכונה של הפסקאות, ישתמש בכותרות ביניים, בולטים ואלמנטים שיהפכו את פעולת הקריאה לנינוחה.
Views: 0