fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

מה אתה מעדיף – לחפש או למצוא?

עם כניסת עולם האפליקציות הסלולאריות לחיינו ושינוי הטרנדים העיצוביים בעולם האינטרנט הלך והתפתח עם השנים ענף חדש ומרתק בתחום הכתיבה המקצועית – המיקרו קופי (Micro Copywriting). זה לא סוד שאנשים היום לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים (גם אתם לא אלא אם כן זה ממש מעניין אתכם, מצחיק אתכם, מרגש אתכם או מביא לכם תועלת או שאתם סתם ממש משועממים עם טווח קשב גבוהה במיוחד וזמן מיותר בשפע…).

הראשונים לזהות (או ליצור) את טרנד הכתיבה והעברת המסר הקצר היו טוויטר. החבר'ה מהציפור הכחולה אמרו משהו מאד פשוט : "יש לך משהו להגיד?  יש לך מספר מוגבל מאד של תווים לעשות את זה אז כדאי שתחשוב על זה טוב". קוראים לזה מיקרו-בלוגינג ( Micro Blogging) והפלא ופלא, מתברר שאפשר להיות משעממים מאד , או מרתקים, או שנונים או מעניינים גם ב 140 תווים ולא צריך הררי טקסט בשביל זה. אמנם טוויטר בישראל הוא חממה בעיקר למיזנטרופיה, גילויי ייאוש מהחיים וצינור ניקוז הורמונלי לגברים ונשים אבל עדיין ב 140 תווים בלבד.

מתוך הבנה שאנשים לא מוכנים להשקיע הרבה בקריאה מצד אחד ומתוך צורך אמיתי של לייצר מסרים קצרים ואפקטיביים באתרי אינטרנט ואפליקציות סלולאריות עולה וצומח לו בשנים האחרונות ענף המיקרו קופי שמטרתו לספק טקסטים קצרים ומדוייקים למשתמש. כקופירייטר אני מעז להגיד שהמיקרו-קופי מאתגר בהרבה יותר מהקופירייטינג המסורתי. תחשבו כמה קשה לייצר מסר קצר מאד אבל אפקטיבי מאד שגם מניע לפעולה ומגרה את המשתמש להמשיך הלאה. עכשיו תחשבו כמה קל יותר לייצר תוכן בן 300 מילים עם מרווח נשימה מספק להסברים לעומת משפט בודד שאמור לייצר ערכים כמו אווירה, הנעה לפעולה, תדמית, שפת מותג ועוד. חשבתם? יופי, בואו נמשיך הלאה.

מיקרו קופי משרת את הצורך בהודעות קצרות באתרי אינטרנט למשל, מה שנקרא "הודעות מערכת". לדוגמא, הקלדתם כתובת מייל לא נכונה בטופס רישום לאתר כלשהו? מצד אחד אפשר לכתוב הודעה לקונית כמו "טעות בכתובת, אנא הזן שנית". ומצד שני אפשר להגניב קריצה ולתת "אישיות" לאתר על ידי כתיבת הודעת שגיאה נחמדה יותר כמו " אופס, טעית בהקלדת כתובת המייל שלך. אולי ננסה שוב?". זה הרבה יותר אישי, הרבה יותר נחמד ובטח שמכניס צבע ל"התכתבות" של האתר עם המשתמש.

אז מה הקשר לשאלה שבכותרת? הנה הגענו לזה. חישבו על הכיתוב שבתוך שדה החיפוש שנמצא באתרים ואפליקציות. ברוב המקרים כתוב search, נכון? המילה מעידה על פעולת המשתמש ללא שום הבטחה לתוצאה. לעומת זאת, מיקרו קופי טוב יכתוב בשדה החיפוש find – מסר חיובי שמעיד על התוצאה המצופה. מילה אחת, אותה הפעולה אבל איזה הבדל , אה?

מיקרו קופי טוב יכול לעשות את כל ההבדל באתר האינטרנט שלכם או באפליקציה שלכם. יצירת שפה תמציתית עם אופי ואישיות מצד אחד אבל ברורה ומניעה לפעולה מצד שני היא המשימה שלכם- הלקוחות שלכם יעריכו את המחשבה שהשקעתם ואת החוויה .

Views: 21