fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

חמשת התכונות שכדאי לך להחצין בעסק שלך

כל בעל עסק יודע, כמו כל אדם, מהן התכונות האישיות הטובות והפחות טובות שלו, אך כמה מכם באמת יודעים אילו תכונות כדאי להחצין בעסק ואילו יש "להשאיר בבית"? 

כאמור, הקמת עסק היא עניין לא פשוט, וסביר להניח שאם הקמתם אחד כזה יש בכם תכונות יפות וטובות, אך האם אתם ממשיכים להשתמש ולהראות את אותן תכונות גם לאחר שהעסק הוקם?
אם אתם ברי מזל, התכונות הטובות והיעילות כבר קיימות בכם. אם לא, תמיד אפשר לנסות ללמוד וליישם דברים חדשים…

לנוחיותכם, מצ"ב 5 תכונות נהדרות שעשויות להועיל לכם מאד בבנייה ובגידול העסק שלכם:

  1. הומור

בין אם אתם בשלבי הקמת העסק שלכם ובין אם אתם כבר בעלי עסק קיים ומשגשג – כמו בשאר התחומים בחיים, הומור היא תכונה נהדרת אשר עוזרת במגוון תחומים:

– "שבירת קרח" בתחילתן של ישיבות, מצגות, פגישות עם ספקים ולקוחות חדשים ואפילו בקליטה של עובד חדש
– סיוע בעיכול סיטואציות לא פשוטות, סיוע בראיית חצי הכוס המלאה
– תכונה אטרקטיבית שמושכת אנשים – הן זרים והן מוכרים
– תעודה לחכמה ולחשיבה מהירה

כל עוד ההומור שלכם נשאר בגבולות הטעם הטוב – אף "ירידה" על עצמכם נתפסת חיובית ואינה פוגעת בסמכות שלכם. כאשר ההומור גולש לציניות מרירה מחד או ל"ירידה" עצמית עד כדי התבטלות – ההומור יכול להפוך מתכונה חיובית ומקדמת לאבן נגף בעסק שלכם.

אם הקמתם עסק, סביר להניח שיש בכם את הקומון-סנס לדעת מתי לעצור ואיפה הגבול.

  1. רוחב לב

כל אדם באשר הוא – עובד, לקוח, ספק או קולגה, אוהב כאשר העומד מולו נוהג בו ברוחב לב. אין צורך להיות נדיבים יתר על המידה בכל הנוגע לתמחור או לאספקת מוצרים, אך בהחלט יש מקום להראות נדיבות ורוחב לב במגוון סיטואציות (למשל – במחמאות, במתנות לחגים ומועדים, בצ'ופר של תשומת לב לעובד שעבד קשה, בכיבוד ספונטני, בהשאלת ציוד / ידע וכדומה).

כל הזדמנות אשר תהיה לך להראות נדיבות, תחזיר את עצמה ברמת הנאמנות של הלקוח, הספק או העובד. בהמשך לרשימת התכונות השליליות – אף אחד לא אוהב לעבוד מול אדם קמצן, וסביר להניח שיעדיפו לעבוד איתך, רחב הלב, גם אם מחיריך גבוהים יותר או זמן האספקה שלך ארוך יותר.

3. אכפתיות

גם אם אתם לא אכפתיים "מהבית", ברגע שאתם הופכים לבעלי עסק והפרנסה שלכם תלויה באנשים ממשקים שונים – עליכם לאמץ את התכונה הנפלאה הזאת. הבן של הלקוח חוגג בר מצוה? אבא של עובדת עובר ניתוח? זוג המנקים עומד להתחתן? העוזר שלך עובר דירה? כל מאורע משמעותי בחיי העובדים שלך והאנשים הקרובים לעסק (לקוחות קבועים, ספקים קבועים), ראוי שתהיה לו התייחסות ממך.

יש אירועים המחייבים מתנה של ממש, ויש אירועים שמחייבים רק מילה טובה ו/או התעניינות בשלום העובד ובני ביתו. חשוב על עובד שעובר בחייו מהפיכה של ממש ואינו זוכה לשום התייחסות בנוגע לה מהמעביד שלו… חוסר אכפתיות מייצר מערכת יחסים מנוכרת וקרירה במקום העבודה, והופכת אותו רק ל"מקום עבודה" במקום ל"בית".
אם אין לך את זה, ואתה מתקשה לייחס משמעות לאירועים שמחוץ ליומן הקלנדרי שלך, הקדש בכל שבוע 5 דקות לסימון אירועים חשובים ביומן. כן, כן, אותו ניתוח של אביה של העובדת או יום מעבר הדירה של הלקוח… לא חשוב מה.

רשום לך אותם ביומן ותזכר את עצמך לאחל "בהצלחה" לפני או להתקשר לאחר האירוע לשאול לשלומם. זה קל, זה חינם וזה יעלה את קרנך ואת קרנו של העסק שלך כמו ששום דבר אחר לא יעשה.

4. סקרנות


כבעל עסק, אתה בוודאי מומחה בתחום בו אתה עוסק. מאידך, אם יהיה לך ידע נוסף בתחומים אחרים, משיקים ומשלימים, תוכל להתפס כאוטוריטה גדולה ומשמעותית יותר, שלא לדבר על להצעיד את העסק שלך קדימה. נכון, כבעל עסק אתה לא בדיוק פנוי לקחת קורסים באוניברסיטה או לקרוא מגזינים כל היום, אבל לשמחתך – השנה היא 2015 ויש כמויות גדולות של מידע אשר זמינות לנו באופן מיידי ובצורה מקוצרת באינטרנט.

עשה לך מנוי לניוזלטר מעניין או לבלוג ממקום אחר בעולם, הכנס לדפי פייסבוק או אתרים של מותגים בסביבת העסקים שלך ונסה להכיר וללמוד ביטויים חדשים, שיטות חדשות, תוכנות וכלים אשר יכולים לעזור לך לקדם את העסק שלך.
בנוסף, נסה להקשיב לעובדים, ללקוחות, לספקים ולקולגות. פעמים רבות, אנשים באותו תחום מגיעים מתחומים שונים ויש להם מטען שונה. לא חובה לקבל כל מה שנזרק אל חלל החדר, אך שווה להכיר ולהעמיק את הידע הכללי שלך, לפחות בכל הנוגע לסביבת העסק שלך.

5. יוזמה


כמי שפתח זה מכבר עסק, תכונה זו אינה זרה לך. אולם גם כאשר העסק כבר מתפקד בשגרה, אל תזנח את התכונה הזאת. יוזמות הן עניין משובח ומעניין, גם אם הן לא תמיד מתממשות. בתור בעל עסק, עליך ליזום פעילויות גיבוש לעובדים, ולא לחכות שיבקשו אותן. עליך ליזום שיתוף פעולה עם קולגה, ולא לחכות שיפנה אליך. תוכל אף לנסות ליזום התאגדות של בעלי עסקים דומים לך לצורך השגת מטרה משותפת. כל יזמה תקדם את העסק שלך ואת המוניטין שלך כ"מוביל שוק", גם אם, בפועל, העסק שלך אינו כזה.

ישנן עוד תכונות רבות, יפות וטובות אשר יכולות לעזור לך במינוף העסק שלך ובהצעדתו קדימה. חשוב במה אתה חזק ומה יכול להועיל לעסק שלך, וזכור – הכל במידה.

בהצלחה!

Views: 70