fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

אין עסק שלא יכול לייצר תוכן. גם שלך!

בעלי עסקים רבים חושבים שלעסק שלהם לא מתאים לייצר תוכן; גננים, רתכים, בנאים ושאר בעלי מקצוע אומרים “על מה אני אכתוב? על צינורות? על מסמרים? את מי זה מעניין?”.
אם כן, מאמר זה מוקדש לכל אותם בעלי עסקים שחושבים שעולם התוכן שלהם לא מעניין.
כל מותג וכל עולם תוכן יכול לייצר תוכן. נקודה. בואו נפרוט את אלמנטי התוכן השונים הרלוונטיים לשיווק של עסקים קטנים, ונראה כיצד בכל אחד מהם יכול גם עסק קטן ו”לא מעניין” לייצר תוכן מעניין ללקוחות שלו:

סטטוסים בפייסבוק

בין אם אתה אינסטלטור, מורה פרטי, שיפוצניק או מורה לנהיגה – סטטוסים בפייסבוק הם משהו שכל אחד יכול לעשות. ספר על חוויה אצל לקוח (בעילום שם), על קריאה עבור דבר קטן שהפך לדבר גדול, על תלמיד שהיה מלא חששות וכעת הוא פורח ובטוח בעצמו… ספר על הצלחות קטנות, על לבטים, התייעץ עם לקוחותיך, שתף אותם בדילמות, פרגן למתחרה וכדומה.
זה קצר, זה קולע וזה משאיר אותך בתודעה של הלקוחות שלך.

מאמרים

מי מאיתנו יודע מה ההבדל בין המסמרים השונים? מי מאיתנו היה עובר היום מבחן תאוריה ומכיר את התמרורים וחוקי הכביש החדשים? מי מאיתנו יודע על חידושים בתחום חומרי הצינורות והבידוד? מאחר שרוב הציבור אינו מודע לחדשנויות ספציפיות בתחום שלך, אולם אתה כן יודע – זה המקום שלך להתבטא ולכתוב עליהם. הלא ככל שתייצר יותר תוכן כך תעלה בדירוג של גוגל, אז… צור תוכן! ספר על כלים חדשים בשוק, על תאוריות חדשות, על חומרים חדשים, על האושר בלהיות בעל עסק עצמאי, על העונג שיש בעבודה עם לקוחות ועוד. אם לקוחות ייתקלו במאמרים שלך בתחום העיסוק שלך, הם יראו אותך בתור אוטוריטה בתחום זה, ושמך יתקבע אצלם בראש כאסוציאציה הראשונה לתחום.
אחת הדרכים הקלות, המהנות והמוצלחות לכתוב מאמרים מעניינים היא לכתוב רשימת טיפים. “טיפים לבחירת אינסטלטור”, “טיפים ללומדים שיעורי נהיגה”, “עשרת הטיפים המובילים לקניית חומרי בניין”, “5 עצות מועילות לטיפול שוטף בגינה” וכדומה. חשוב מהו הדבר איתו תוכל לעזור ללקוחותיך, ונסה לפרוט אותו לרשימה.

סרטונים

בעידן המודרני, כאשר הרשת מוצפת בתוכנות עריכה פשוטות, כל אחד יכול לייצר לעצמו סרטון. צלם את עצמך פותח סתימה תוך שאתה מסביר את שלבי העבודה, צלמי את עצמך מכינה את חומרי הלימוד לצהרון שפתחת, צלם את עצמך מלמד נהיגה באון ליין, צלם דוגמאות לרטיבות בקירות והסבר כיצד להמנע מהן… כל אחד, בכל תחום, יכול לייצר סרטון/ים אשר ישרתו את קהל הלקוחות שלו, ישרתו את התדמית שלו כאוטוריטה בתחום וישרתו את החיפוש אחריו בגוגל.

בלוג

לא להבהל! אמנם בלוגים נוצרו כ”יומנים אישיים”, אולם מאז זרמו מים רבים ברחבי הרשת, וכל מותג שמכבד את עצמו מחזיק היום בלוג. פרסום פוסטים בבלוג הוא אמצעי יעיל מאין כמוהו ל”כיבוש” לב הלקוחות ולב הגוגל, מאחר שהייחוד של הפלטפורמה מאפשר לך לכתוב על העסק שלך מזווית אישית יותר ומחייבת פחות. בשונה ממאמרים, בהם הקביעה או האמירה צריכה להיות “אוניברסלית”, עצם פרסום מאמר בבלוג הופך את נקודת ההשקפה והמבט של הטקסט ל”דעה אישית”. לפיכך, פוסט לבלוג הוא בהחלט דבר שאתה יכול לבצע לבד, בעצמך, בזמנך הפנוי ובהתאם להתרחשויות שלך בעסק, גם אם אינך קופירייטר מנוסה.
את הבלוג תוכל לפרסם באתר, בעמוד הפייסבוק שלך וכמובן.. בניוזלטר (פירוט בסעיף הבא).

ניוזלטר
אם אתה בעל עסק ואתה מתחזק אתר לעסק, אין שום סיבה שלא תקיים מערכת ניוזלטרים הנשלחת לכתובות האי-מייל שנאספו אצלך.
על הניוזלטר להיות בפורמט קבוע, פחות או יותר, ולכלול את התוכן אותו אתה יכול לספק: מאמר / מאמר + קישור לפוסט בבלוג / טיפ תקופתי קבוע + קישור לסרטון מעניין מן העולם / קייס סטאדי אחד (סיפור הצלחה של לקוח) וכדומה.
קיימות ברחבי הרשת תבניות פשוטות מאד לעיצוב ולתפעול, ועם מעט מאמץ – תוכל לדוור את התוכן האיכותי שלך היישר אל בתי לקוחותיך.

חמשת אלמנטי התוכן הללו הם האלמנטים הבסיסיים ביותר לשיווק באמצעות תוכן, המתאימים מאד לעצמאים ולבעלי עסקים קטנים. אם טרם עסקת ביצירת תוכן, אתה בהחלט יכול לשכור את שירותיה של חברת תוכן או את שירותיו של כותב תוכן / קופירייטר פרילנס אשר יעבוד עמך וייצר תוכן ייחודי עבורך.
כך או כך, בעולם הנשלט על ידי תוכן ברשת – אסור לך להישאר מאחור.
קראת ועדיין מרגיש שאתה צריך שרותי כתיבת תוכן מקצועיים? למה שלא נדבר על זה?

Visits: 90

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית