fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

מפתחות להצלחת עסק חדש, כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, קופירייטר

המפתחות להצלחת עסק חדש

חולמים להקים עסק? הנה הרשימה שכדאי לעבור עליה לפני שיוצאים לדרך

הקמת עסק חדש היא כמו תהליך לידה – זה ארוך, זה כואב אבל בסוף יוצא משהו שהוא שלך, לטוב ולרע. כמי שמלווה עסקים רבים מתחילת הדרך למדתי שהצלחת העסק תלויה בכמות לא מבוטלת של גורמים, אשר רק תמהיל נכון שלהם, יכול לייצר הצלחה או סיכוי הוגן לפרוח ולהרוויח. מהם אותם גורמים אשר זקוק להם עסק בתחילת דרכו? מנסיוני אלו הם המרכיבים אשר כל אחד בתחילת דרכו צריך לברר עם עצמו או לעשות על מנת להצליח:

הבנה 

עסוק רק בתחום שאתה מבין בו. במידה ואתה שכיר המעוניין לבצע את המעבר לעולם העצמאות, בחר לעצמך תחום עיסוק אשר אתה בקיא בו ואתה בעל ניסיון בעשייתו. אם כל חייך עסקת בתכנות, הרי סיכויי ההצלחה שלך כפרילאנסר בתחום או כבעל בית תוכנה גבוה יותר מאשר כבעל מסעדה, תחום שלא רכשת בו כל ידע או ניסיון. נכון, ישנם כאלו אשר השכילו לעשות את המעבר לטריטוריות מקצועיות חדשות בהצלחה אולם הם בטלים בשישים לעומת העסקים הקטנים אשר כשלו.

מיקוד 

אומרים שבנדל”ן צריך שלושה גורמים על מנת להצליח עם נכס – מיקום, מיקום, מיקום. עם בעל עסק חדש אני מתקן את זה – מיקוד, מיקוד, מיקוד. הייה ממוקד במה שאתה עושה. לעסקים רבים בתחילת הדרך ישנה נטייה טבעית לחפש מקורות הכנסה נוספים ולהרחיב את סל השרותים שלהם. זוהי אסטרטגיה מוטעית אשר גורמת לתהליך שנקרא Defocusing. הייה ממוקד במה שאתה עושה ונהג בצורה כזו שכל מעשייך ייבחנו תחת זכוכית מגדלת – האם הם תורמים למיקוד העסק או לפיזורו.

הגדרה 

כבעל עסק, עליך להיות מסוגל להגדיר את תחום העיסוק שלך במשפט אחד. זוהי המשימה האמיתית שלך. זהו תהליך לא פשוט לייצר הגדרה ברורה , קצרה וקולעת לעסק שלך אך הגדרה שכזו תאפשר לך לא רק לשווק את עצמך ביתר קלות אלא גם תאפשר לאחרים להבין טוב יותר מה אתה עושה, וחשוב מזה – להמליץ עליך. ההבדל בהגדרה ברורה נעוץ בדוגמא הבאה: ניתן להגיד שאתה עוסק בפתרון בעיות הנובעות כתוצאה מזרימה לקוייה של מערכות הביוב, טיפול בהצפות כתוצאה מסתימות הנגרמות מעצמים זרים במערכות סליקת הפסולת של מבנים ומתן שרותי התקנת אסלות, כיורים וברזים. מצד שני – אתה אינסטלטור. מה יותר מובן? 

התמדה 

פעם הרצתי לאיזו חברה גדולה. בסיום ההרצאה ניגש אליי המנכ”ל ולקח אותי הצידה. הוא שאל אותי – “אתה יודע מה סוד ההצלחה היחיד? התמדה. אני לא הכי מוכשר, לא הכי הכי מבריק אבל אני מתמיד. אני מתחילת הדרך מתמיד בעקשנות לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר למרות כל הקשיים שבדרך. ככה הגעתי להיות מנכ”ל”. אני מסכים איתו. הקמת עסק ותפעול שוטף שלו מציבה המון אתגרים קשים יותר וקשים פחות ואינספור הזדמנויות להתייאש ולהרים ידיים. ההבדל בין עצמאי כושל לעצמאי מצליח הוא ההתמדה, אותה יכולת להמשיך הלאה מתוך אמונה שלמה למרות כל הקשיים.

יועצים 

אף אחד לא מבין בהכל. לכולנו יש את נקודות החוזק והחולשה שלנו. אחת הטעויות הנפוצות של עסקים רבים המעוניינים לחסוך בהוצאות, במיוחד בתחילת הדרך, הינה לנסות לעשות הכל לבד. זהו אינו חסכון היות וטעויות הנגרמות כתוצאה מחסכון שכזה גורמות לנזקים גדולים יותר בהמשך הדרך. הקיפו עצמכם ביועצים טובים בתחומים שאתם חלשים בהם – החל מרואה חשבון ועורך דין טובים וכלה באנשי שיווק, פיתוח עסקי, מיתוג ועוד. זה עולה יותר אבל משתלם בהמשך הדרך.

תזמון 

לא יודע אם יש כזה דבר כמו “תזמון נכון” במקרים רבים בעסקים אשר אינם קשורים ישירות למאורעות ידועים מראש (כמו,למשל,פתיחת דוכן לממכר קונדומים ליד הכפר האולימפי…) אבל בחיים, כמו בחיים, לפעמים הכל שאלה של תזמון. חשוב מאד להיות “האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון”. איך עושים את זה? חשיבה מעמיקה, סקר שוק,בחינת מתחרים, התייעצות עם מומחים וכל מה שצריך על מנת לנסות ולברר האם ישנה דרישה אמיתית לשירות או המוצר שלכם בפרק הזמן בו אתם מתכוונים לצאת לדרך.

משאבים 

במקרים מעטים מאד ניתן לייצר הכנסה ורווח ללא השקעה. ככה זה עובד. לפני פתיחת העסק בחן את המשאבים העומדים לרשותך- זמן וכסף. האם יש בידיך את הסכומים המתאימים לא רק להשקיע בהקמת העסק שלך אלא גם מספיק כסף על מנת שתוכל להתקיים בשלבי ההקמה ועד תחילת הכנסות משמעותיות? עסקים רבים עושים טעות כאשר הם סומכים על הכנסות עתידיות בטווח הקרוב לצורך קיומם ומשיכת משכורת. זכור כי לוקח זמן לא מועט עד שעסק מייצר הכנסה משמעותית אשר תאפשר לך להתקיים בכבוד. בדוק האם אתה מוכן לכך.

אישיות 

לא כל אחד מתאים מבחינת אישיותית להיות עצמאי. רובנו בנויים להיות שכירים עם כל הנוחות הכרוכה בכך. להיות עצמאי פירושו לדעת להתמודד עם מרכיב חוסר וודאות ברמה גבוהה, יכולות שיווק עצמי מצויינות, יכולות התמודדות עם לקוחות וספקים, שלטונות המס ובירוקרטיה, יכולות שליטה ובקרה על תקציבים ומשאבים ויכולת לעמוד במצבי לחץ בתקופות משבר (ויש הרבה כאלו בארץ). לפני יציאה לדרך חדשה, ברר עם עצמך האם אתה מתאים לאורח חיים שכזה, האם אתה אופטימי או פסימי מטבעך ועד כמה אתה חסין רגשית לטלטלות.

תמיכה 

החלטה להיות עצמאית כרוכה במשמעויות רבות אשר משפיעות לא רק על העובד אלא גם על סביבתו. בחן האם יש לך את מלוא התמיכה והגיבוי מבן\בת הזוג למהלך ושאר בני הבית. יידע אותם בצורה מפורשת כי הולכת להתבצע ירידה ניכרת ברמת החיים, לפחות בשלבים ההתחלתיים, ובקש את ברכת הדרך למהלך. ללא תמיכה מלאה של הקרובים אליך זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית להיות ממוקד במטרה ולהצליח.

מזל 

מה לעשות, למזל חלק חשוב מאד בתמהיל ההצלחה. צריך להיות בעל מזל רב לעיתים להקים את העסק הנכון בזמן הנכון, לגייס את הלקוחות הנכונים ולגרום לכל התזמורת לנגן יחד בהרמוניה על מנת לייצר עסק מצליח. מזל הוא לא הכל אבל בשילוב עם התמדה ועבודה קשה הוא בהחלט מגביר את סיכויי ההצלחה.

חזון 

הצב מטרה ברורה לעתיד. פתח את חזון העסק שלך כך שתוכל לראות אותו לנגד עיניך בכל רגע ורגע. מטרות ויעדים ברורים הינם כלי נפלא, מדיד ואיכותי, לניהול וכן לרתימת אחרים. הגדר לעצמך את חזון העסק שלך, היכן אתה רוצה להיות חמש שנים, למשל, מיום הקמת העסק. דאג לבחון כל החלטה שלך תחת זכוכית המגדלת של התרומה לחזון ולמיקוד שלך.

אם כן, נדרש הרבה מאד לפני שיוצאים לדרך חדשה. נכון, הסטטיסטיקה עומדת כנגד בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מבחינת סיכויי ההצלחה אבל למי שיכול, מסוגל ובנוי לכך זוהי הרפתקאה נהדרת ששכרה בצידה אם היא מצליחה. האפשרות להתפרנס בכבוד תוך שמירה על עצמאות וחופש היא מתנה גדולה ששווה לנסות להשיג. אתה בנוי לזה? 

 

Views: 91

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית