fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

חמישה דברים קטנים שמשפיעים בגדול על הצלחת העסק שלך

אם אתה בעל עסק, אתה בטוח כבר מכיר את רשימת החובה הבסיסית, הכוללת מיתוג, תכנית עסקית, יעדי מכירות ושאר בסיסים בלעדיהם לא קיים עסק. מהבחינה הזאת, לבנות עסק מצליח די דומה להצלחה בדיאטה- כולם יודעים בתיאוריה איך לעשות את זה אבל לא כולם מצליחים לעשות הכל או להתמיד בזה….
אבל לא לשם כך אנחנו כאן. אנחנו התכנסנו כדי לתת לך את התוספות הקטנות, אלה שיהפכו את העסק שלך מעסק עובד לעסק מצליח, ושיהפכו אותך מבעל עסק אחד מבין כמה, לבעל עסק ייחודי.
מוכן? מתחילים:

1. הפנים שלך
אל תצחק… הפנים שלך הם (וזאת לא קלישאה) הפנים של העסק. מצב הרוח שלך מחלחל והופך להיות מצב הרוח בעסק. סגנון הלבוש או הדיבור שלך, קובע את סגנון ההופעה בעסק.
אם קמת הבוקר על צד שמאל, הקפד של יראו זאת. אם בא לך לקלל לקוח, עשה זאת בלב. אם בא לך ללבוש טישרט מהוהה לעבודה, קח בחשבון כיצד יתפוס אותך הלקוח (כמובן שאם אתה איש קריאייטיב שרוצה להיתפס כ”פרוע” או מולטימיליונר שרוצה להיתפס כ”צנוע”, טישרט מהוהה יכולה לעשות את העבודה). בעל העסק הוא זה הנותן את הטון בעסק, לטוב ולרע, ואתה תמיד חייב להיות מודע לכוח ולהשפעה שלך, גם אם היא תת הכרתית. מאחר שגם ברשת כל מידע פרוץ וחשוף לכל אדם, עליך לחשוב גם כיצד נראים הפנים שלך שם: מה רואים כאשר מחפשים את שמך בגוגל? איך נראה עמוד הפייסבוק שלך, הלינקדאין או הטוויטר? קח בחשבון שכמעט כל לקוח פוטנציאלי “יעשה עליך חיפוש” וישליך מהעמודים הפרטיים שלך על העסק שלך.

2. הטיימינג שלך
טיימינג הוא דבר חשוב ביותר בכל האספקטים של העסק שלך. הוא חשוב להשקת מוצרים, הוא חשוב לעריכת סקרים, הוא חשוב לתכנון שיווקי, הוא חשוב לגיוס עובדים חדשים… למעשה, טיימינג הוא קריטי בכל פן ופן בעסק שלך. כל פעולה שנעשית בטיימינג לא נכון, עלולה לפגוע בעסק שלך ואפילו למוטט אותו. לפיכך, לפני כל פעולה ופעולה, עליך לבחון מהו הטיימינג הנכון ביותר לבצע אותה, ואם אינך בטוח במאת האחוזים, אנא צא והתייעץ עם מומחים לנושא.

3. הכישרון שלך
הקפד לעשות רק את מה שאתה טוב בו. גם אם העסק שלך גדל ואתה מרגיש שביכולתך לספק שירותים נוספים ללקוחות שלך, עשה זאת רק אם אתה באמת יודע לעשות אותם, ולעשות אותם טוב. רוצה לומר, שאם אתה במאי מוכשר ומוערך, אין צורך שתתחיל גם להפיק. עדיף לחבור למפיק מוכשר אחר ולייצר שיתוף פעולה פורה ואיכותי ביניכם, גם במחיר חלוקת הרווחים. כיום, עצה זו נכונה על אחת וכמה בתחום השיווק באמצעות תוכן. בעלי עסקים רבים מייצרים תוכן בעצמם על מנת לחסוך כסף על יצירת הנוכחות באינטרנט, מה שמחזיר אותנו לסעיף הראשון: הייצוג שלך ברשת. אם אינך יודע לייצר תוכן משמעותי ומעניין – חבור לאיש תוכן מוכשר, אחרת החיסכון הכספי יתורגם עד מהרה לירידה בקרנו של המותג שלך.

4. המעגל שלך
זה לא סוד שנטוורקינג הוא יסוד חשוב היום בבנייתם של עסקים, בעיקר עסקים קטנים, אך לא לכל בעלי העסקים יש חשק, בטחון או כוח להיכנס למסגרת מסודרת של נטוורקינג. האמת הפשוטה היא שאתה יכול ליצור נטוורקינג עצמאי, מתוך המעגל האנושי הקרוב אליך. כל אדם אותו אתה פוגש יכול להיות לקוח בעצמו, “סוכן” של לקוחות נוספים, או גם וגם. לכל אחד מאתנו יש מעגל אנושי סובב – משפחה, חברים, הורים בבית הספר, מתאמנים נוספים בחדר הכושר, נהגים או שליחים, קוסמטיקאיות וספרים, מוכרים בסופר, שכנים ובעלי מקצוע… הדרך היחידה “להשתמש” באנשים הללו כסוכני שיווק היא פשוט לדבר. לספר על עצמך ועל מה אתה עושה. לא למכור, לא לשכנע ואפילו לא לחלק מוצר / שירות. דיאלוג נעים ושוויוני, כזה שמשאיר רושם טוב וחיובי על בן השיח שלך, ישרת אותך ואת העסק שלך באיזה שהוא עתיד.

5. הסקרנות שלך
אל תיתן לעסק שלך לשאוב ממך את כל הכוחות. הקפד תמיד להישאר סקרן, לקרוא חומרים חדשים, להתנסות בחוויות חדשות, לבקר מתחרים או קולגות, לעבור קורסים רלוונטיים… הסקרנות שלך היא חלק משמעותי במנוע של העסק שלך, וככזאת – אתה צריך לפנות בעבורה משאבים. לא בכדי נאמר בתורה “צא ולמד!”; אתה רק יכול להודות על העובדה שאתה בעל עסק כיום, בעידן בו אין תחום שלא ניתן להעמיק בו באינטרנט וערימות של מידע נגישות וזמינות לך בכל עת.
עבה את מקורות ההשראה שלך, האזן לשיחות של לקוחות שלך, עקוב אחר פעילות המתחרים שלך, הצץ בעבודה של מותגים מקבילים בארצות שונות… היה סקרן ובטח באני הפנימי שלך שידע להפנות את “ממצאי המחקר” להנעת העסק שלך קדימה.

בהצלחה!

Visits: 4

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית