אחד האתגרים הגדולים ביותר בו נתקלים עסקים קטנים הוא מטבע הדברים שיווק. בעל העסק נוטה להשקיע את מיטב מרצו וזמנו בייצור ועיצוב המוצר או השירות אותו הוא מבקש למכור אבל עסקים רבים נתקלים בשלב הזה בחומה הבצורה כביכול של שיווק. אחד מהכלים היעילים ביותר שאני מכיר לשיווק, אם מנוהל נכון, הוא תוך שימוש במייל ובאמצעות ניולזטרים. יש הרואים בניוזלטר ובשיווק במייל סוג של ספאם ויש בזה הרבה מן האמת היות והדבר היחיד שמפריד בין ספאם לשיווק נכון ואמיתי במייל הוא, כמו תמיד, התוכן. למעשה, מניסיוני הלא מועט בתחום אני חושב ששיווק באמצעות ניוזלטרים הוא אחד מאמצעי המכירות בעלי העלות -תועלת הטובים ביותר שאני מכיר.
לפיכך ובהתאם לזאת, הנה לכם 15 טיפים שימושיים לעסקים קטנים אשר מעוניינים להתחיל או לשפר את יכולות השיווק שלהם באמצעות אי-מייל:
הדבר הראשון שאתם מעוניינים לעשות הוא לגרום לאנשים להרשם לניוזלטר שלכם. הקלו עליהם ומקמו את טופס הרישום לניוזלטר שלכם במיקום בולט באתר שלכם ובעמוד העסקי של הפייסבוק שלכם.
בטופס הרישום ספרו ללקוחות אשר עומדים להרשם למה לצפות מכם, האם אתם שולחים עדכונים מהחברה, תוכן מעניין ,הצעות מסחריות או כל דבר אחר. אל תניחו ללקוחות לתהות מה אתם מציעים לה, אמרו זאת בגלוי ובצורה ברורה.
זה תמיד חכם לספר לאנשים מדוע הם מקבלים ממך את המיילים. לנרשמים חדשים רצוי לשלוח מייל המקבל אותם בברכה אל רשימת התפוצה ואולי אף מציע להם הצעה מיוחדת לרגל הצטרפותם כמו הנחה מיוחדת, מבצע או כל הטבה אחרת.
על עיצוב הניוזלטר שלכם להיות תואם לעיצוב וצבעי המותג שלכם. אל תשלחו ניוזלטר המנותק מערכי המותג והעיצוב שלו, גרמו לאנשים לזהות את המותג שלכם מיד ובכל מקום.
הקוראים שלך הם אנשים עסוקים אשר מקבלים המון מיילים. אל תלאה אותם בהמון מלל ואינפורמציה אלא עצב את המייל כך שיהיה נוח לסרוק אותו במהירות ובקלות ולמצוא את התוכן הרלבנטי עבור כל קורא.
הטיפ החשוב ביותר. אנשים יקראו את הניוזלטר שלכם ולא ימחקו אותו ישירות רק אם תציעו להם תוכן שימושי עבורם, או מצחיק, או מרגש או כזה שלא יוכלו להשיג בשום מקום אחר. השקיעו בתוכן מקורי ובחשיבה על מה מעניין את קהל היעד שלכם, זהו הדבר החשוב ביותר עבור המותג שלכם.
תחזוקת ניוזלטר דורשת מחוייבות והשקעה. אם החלטתם להשקיע בניוזלטר, בין אם אתם עושים זאת לבד או שוכרים אנשי מקצוע לשם כך , הקפידו להכין תוכנית משלוח מסודרת בסבבים ומועדים קבועים על מנת לייצר אמינות וציפייה אצל קהל הקוראים שלכם.
אפילו עורכים מקצועיים זקוקים לעורכים שיעברו אחריהם. השאירו תמיד מספיק זמן לעריכת הניוזלטר שלכם ולדאוג לזוג עיניים נוספות ,מינימום, אשר יעברו על הגיליונות שלכם ויעירו הערות.
תוכנות דואר שונות מציגות בצורה שונה מיילים. הקפידו לבצע בדיקות לפני השליחה על מנת לוודא כי המייל שאתם שולחים נראה בצורה אופטימלית בכל הפלטפורמות ומוצג בצורה מיטבית לקורא.
אם הניוזלטר שלכם אינו מוצג כמו שצריך במכשירים ניידים כסמארטפונים וטאבלטים הביצועים והאפקטיביות שלו עלולים להפגע קשות. דאגו להשתמש בשירותים מקצועיים אשר מאפשרים התאמה אופטימלית של הגיליונות שלכם לכל המכשירים.
עסקים רבים שולחים בתמימות מיילים שיווקיים אשר עונים על הגדרתם כספאם. הקפידו לעמוד בכל חוקי הספאם, הציגו בצורה ברורה וקלה אפשרות רישום והסרה מרשימת התפוצה שלכם ודאגו להסרה אוטומטית של המבקשים להיות מוסרים. כמו כן, הקפידו על מינון משלוחים הגיוני ולא מטריד.
משלוח מייל שיווקי או ניוזלטר באמצעות שרותי מייל כגון ג’ימייל או הוטמייל הינה עבירה על חוקי הספאם היות ואין מנגנון הסרה בגוף המייל וכן הדבר מהווה הפרה של תנאי השימוש של שרותים אלו. השתמשו בשרותים מקצועיים המיועדים לכך.
הדבר הראשון אשר הקורא שלכם נתקל בו הינה שורת הנושא. הפכו אותה למעניינת ואטרקטיבית וכזו אשר תמשוך אותו לפתוח את המייל ולהמשיך לקרוא.
מנועי הספאם והסינון של שרותי המייל הגדולים למדו לזהות מיילים שיווקיים אשר מוגדרים כספאם עקב הופעתן של מילים ומשפטים ספציפיים בכותרת ובגוף המייל. ביטויים כגון “חינם” או “הזמינו עכשיו” הם רק דוגמאות לכך. בררו עם אנשי מקצוע וקבלו הנחיות ברורות כיצד לכתוב את הניולזטר שלכם כך שלא יתוייג כספאם.
פרדוקסלי אבל נכון. אל תנסו למכור לקורא , כולם עושים את זה ולכן הדבר מאוס בעיניו והוא לא יטרח להקדיש זמן לקריאה. צרו תוכן מעניין ואטרקטיבי אשר יגרום לקורא להבין לבד בין השורות כי העסק שלכם הוא בדיוק מה שהוא צריך עקב המומחיות והידע שהוא מפגין באמצעות התוכן.
Views: 90