fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

האם בעל עסק יכול לכתוב בעצמו תוכן איכותי לאתר?

כתיבת תוכן איכותי היא בעלת חשיבות עליונה לשגשוגו והצלחתו של העסק שלכם. תוכן שעובד בצורה לקויה מול מנועי החיפוש של גוגל, ואינו מופיע בדף הראשון של רשימת החיפוש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, בפועל אינו קיים. תוכן מקצועי הכתוב בצורה לקויה עלול להרחיק את הלקוח ולמנוע ממנו לרכוש את שירותיכם. האם אתם יכולים לכתוב תוכן איכותי בעצמכם? התשובה לשאלה היא – תלוי מה אתם מחפשים.

האם אני עובד מול גוגל או מול הלקוח?

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא – מה מטרת התוכן שלכם? אם אתם מעוניינים להעלות את האתר שלכם לעדיפות גבוהה במנגנון החיפוש של גוגל, אתם זקוקים למאמר המכונה "מאמרי SEO". לעומת זאת, אם אתם מעוניינים במאמר אינפורמטיבי, המספק לקורא תוכן וערך וגורם לו לרצות לרכוש את המוצר שלכם, אתם זקוקים למאמר אחר לחלוטין, המכונה "מאמר מקצועי".

מאמר SEO

מטרת מאמר SEO, היא לקדם את התוכן שלכם לקדימות גבוהה במנוע החיפוש של גוגל. מכאן נגזר שמו, search Engine Optimization, אופטימיזציה של מנוע החיפוש. על מנת לקדם את התוכן שלכם כראוי, מאמר זה צריך לעמוד במספר תנאים:

ראשית, מאמר זה צריך לכלול חזרה מרובה על מילות מפתח אותן אתם מצפים שהלקוח צפוי להקליד. כך, מנוע החיפוש מזהה התאמה בין דרישת הלקוח לבין המאמר שלכם ומתעדף אתכם. לדוגמא, חנות נעליים המעוניינת לקדם עצמה במעלה מנוע החיפוש של גוגל, תחזור פעמים רבות על מילים כגון "נעליים יפות" נעליים איכותיות" נעלות זולות ואיכותיות" "נעליים זולות ויפות" "נעליים…" ובכן, כנראה שהבנתם…

שנית, הכותרת של מאמר הSEO חייבת לכלול את מילות המפתח, וביאור ללקוח שאתם "מספקים את הסחורה" עבורו. הכותרת של המאמר שלכם היא בדרך כלל זו שתופיע גם בכותרת החיפוש שלכם בגוגל, ולפיה יבחר הלקוח אם הוא בוחר להקליק על האתר שלכם. על כן, אין להפריז בחשיבותה של הכותרת.

בנוסף, מאמר זה צריך לכלול קישורים פנימיים רבים למאמרים מקצועיים באתר העסק שלכם. זכרו, מטרת המאמר היא לקדם את עצמכם בגוגל, וצורת הכתיבה שלו איננה בהכרח קוסמת לקורא. לכן, חשוב להעביר את הקורא כמה שיותר מהר למאמר מקצועי שיענה לו על השאלות הנדרשות לו.

מאמר מקצועי

מאמר מקצועי הוא מאמר שמיועד בראש ובראשונה לקורא, לספק לו מידע רלוונטי, לענות על השאלות שלו, לעניין ולסקרן אותו, ולגרום לו לחוש תחושת הזדהות עם הכותב. קצרה היריעה מכדי שנוכל לכתוב כאן על כל מה שחשוב לכלול במאמר המקצועי, אולם נעלה כאן מעט נקודות חשובות במיוחד:

לתת לקורא מענה לתשובות שלו – השאלה העיקרית שאמורה להעסיק אתכם בעת כתיבת מאמר מקצועי היא – מה סביר שהלקוח שלי מחפש? מה מטריד אותו? לאילו שאלות הוא מחפש מענה? בהתאם לכך, עליכם לספק לקורא תשובות כראוי.

להכניס רגשות – על נושא הרגשות במאמר המקצועי אפשר להרחיב רבות, אך ניתן לומר שבמידה ואתם מנסים למכור מוצר מסוים, עליכם לנסות להראות ללקוח שאתם "בראש שלו". שהצרות שלו הן הצרות שלכם, ושסוף סוף המוצר שלכם יכול לעזור ולפתור לו את הבעיות. חשוב לציין שנושא הרגשות הוא נושא עדין, ועודף רגש, או רגש שאינו במקום עלול לפגוע משמעותית בתוכן שלכם.

הכותרת – אכן, גם במאמר המקצועי הכותרת חשובה מאוד. הכותרת היא הרושם הראשוני שאתם יוצרים על הקורא, ובהתאם לרושם זה הוא צפוי להכריע אם להמשיך לקרוא או לדפדף הלאה. גם במאמר המקצועי, אין להפריז בחשיבות הכותרת.

יכולת ניסוח, קוהרנטיות, משלב לשוני, שגיאות כתיב

מעבר למטרת המאמר אותו אתם כותבים, ישנן מספר תכונות הנדרשות עבור כתיבה איכותית.

כך לדוגמא, על המאמר להיות עקבי וקוהרנטי, השומר על קשר ברור של סיבה ותוצאה בין הפסקאות. בנוסף, מאמר איכותי המשווה חזות מקצועית מוכרח לכלול מילים במשלב לשוני גבוה. שגיאות כתיב, כמובן, אינן באות בחשבון.

אלמנטים אלה דורשים ניסיון ויכולות שאינן קיימות אצל כל אחד. במידה ואתם סבורים שאינכם מתאימים מספיק לכתיבה איכותית כנדרש, מוטב שתפנו לכותב מקצועי שיעשה את העבודה עבורכם.

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

מה זה קופירייטר

כל מה שצריך זה שעה כדי ללמוד לכתוב כותרות מושכות כמו המקצוענים – הרצאת זום מעולה ללא עלות

בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?
Call Now Button