fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבת תוכן, קופירייטינג, כתיבה שיווקית

כתיבת תוכן לצורכי קידום- כמה באמת מרוויחים מזה?

עולם התוכן הפך להיות שוקק מאוד לאור התפתחות המדיה הדיגיטלית. כיום כל עסק זקוק לשיווק דיגיטלי, שמתבסס בעיקרו על כתיבת תוכן, ובין שמדובר בעסק קטן, במיזם או בחברת ענק, כולם זקוקים לקידום אתרים, פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות וכו’.

האם כל אחד יכול להיות כתב תוכן?

כמו כל מקצוע אחר, גם כתיבת תוכן דורשת מיומנויות, ביניהן כתיבה תקנית, שפה רהוטה ויכולת לאסוף חומרים וללמוד תוכן במגוון נושאים.

בעבר, כתיבת תוכן לצורכי קידום לא הצריכה מיומנויות גבוהות, בשל העובדה שלא נדרשה לשם כך כתיבה איכותית, וניתן היה לשלשל מילים בשילוב מילות מפתח. אולם כיום, תחום הקידום התפתח מאוד, ואיתו גם הרגלי צריכת התוכן של הגולשים, מה שמחייב את כתב התוכן להיות רהוט, אבל גם להתאים את התוכן ושפתו לקהל היעד. זה מצריך כתיבה מעניינת ומקורית, סקסית במידת מה, כזו שיוצרת במשתמשים סקרנות, וגורמת להם באופן מודע ובלתי מודע לבקש תוכן נוסף.

בנוסף, כתב תוכן חייב להבין דבר או שניים (ולפעמים אף יותר מזה) בשיווק דיגיטלי. זה ערך מוסף אדיר, ומעניק נקודות זכות רבות למי שמבקש לייצר תוצאות איכותיות ועוצמתיות באמצעות שיווק בדיגיטל.

כמה כסף יש בזה?

בגלל השינויים שחלו בזירה הדיגיטלית, דרישות התוכן לצורכי קידום עלו. זה הפך את הכתיבה לפחות טכנית, יותר איכותית ובעלת ערך מוסף. לעוסקים במלאכת כתיבת תוכן זה הכניס הרבה מאוד עניין והפחית את רמת השחיקה, אך לרוע המזל, לא כל הלקוחות מודעים לחשיבות של יצירת תוכן טוב ברמה גבוהה, שמותאם לצורכי השיווק וליישום אסטרטגיית השיווק והתוכן.

חברות פרסום רבות מנצלות את כותבי התוכן הצעירים, ומציעים משרות בכתיבת תוכן לצורכי קידום במחירים מצחיקים, שאינם משקפים כלל את איכות הכתיבה שנדרשת, ויוצרים ניצול של פרילנסרים, שיכולים לעשות הרבה יותר כסף מכתיבת תוכן.

הביקוש הולך ועולה, אז יש מספיק לכולם

יש בשורה טובה בכל הסיפור הזה, והיא, שהביקוש לכותבים לא מפסיק לעלות. מכיוון שכולם משווקים בדיגיטל (או לפחות צריכים לעשות זאת), ושיווק דיגיטלי מתבסס על תוכן, אפשר לייצר כמות עבודה גדולה באופן שוטף ולהבטיח הכנסה מכובדת, ואפילו מאוד, מכתיבה של תוכן, לצורכי קידום ובכלל.

כמו במרבית השווקים, יש קהל לכל סוג של מוצר, ויש מי שמוכן לשלם יותר עבור מוצר פרימיום, יוקרתי ואיכותי יותר. אם ניקח את זה לעולם התוכן, ניתן לומר שמצד אחד יש כותבים שמציעים תוכן סביר, ומצד שני, יש גם כותבים שמציעים כישורי כתיבה פנומנליים ומצליחים לייצר תוצאות נפלאות, גם עבור תכנים פשוטים לכאורה, כמו אלו שנועדו לצורכי קידום.

וזה המקום להבהיר, שתוכן לצורכי קידום אינו פחות איכותי מכל סוג תוכן אחר. אף על פי שיש לו מטרות אחרות, במרבית המקרים הוא משולב עם קופירייטינג ומרכיבים נוספים, שנועדו לשרת את אסטרטגיית השיווק ואת אסטרטגיית התוכן של הלקוח.

אם לכותב יש את הערכים המוספים הללו, הוא יכול וצריך לדרוש על כך יותר, ומי שמסוגל להעריך את עצמו בכסף, יכול להגיע להכנסה חודשית מאוד מכובדת.

אז כמה אתם מעריכים שהמקצועיות שלכם שווה בכסף?

מתכננים קמפיין אאוטבריין? בואו נדבר ונתכנן אותו יחד על מנת שיעבוד לכם כמו שצריך

Views: 16