כולנו רוצים לתחזק את האתר העסק שלנו על מנת לאותת לגוגל וללקוחות שאנחנו אתר אקטיבי ושימושי. על מנת לעשות כן, אנחנו זקוקים לכתיבת תוכן מרובה ורציפה. אולם, לפעמים נגמרים לנו הרעיונות, ואין לנו על מה לכתוב. במאמר זה נסקור מספר רעיונות לכתיבת תוכן איכותי וענייני לאתר האינטרנט, וכל זאת במאמץ מועט וללא צורך ביצירתיות יוצאת דופן.
עצתנו הראשונה היא, עליכם לרשום לעצמם כל פעם שעולה לכם איזה רעיון רלוונטי לאתר העסק שלכם, או שיוצא לכם לקרוא על איזה הברקה קטנה בנושא. כך לדוגמא, אם אתם בעלי סופרמרקט, עליכם לכתוב לעצמכם בכל פעם שאתם מגלים עובדה מעניינת לגבי אחד ממוצרי המזון אותם אתם מוכרים.
כעת, תשחררו את המידע שבידכם לאט לאט, אחד לשבוע או לשבועיים, בדף חדש באתר שלכם. הפעילות העקבית השל האתר, פעם בשבוע, חשובה מאוד, כי היא נותנת לכם עדיפות משמעותית במדרג של מנוע החיפוש של גוגל, וגם מאותת ללקוחות שלכם שאתם פעילים וזמינים.
אחד הכלים האפקטיביים ביותר ליצירת תוכן ועניין באתר היא באמצעות סקרים בקרב הגולשים באתר שלכם. הסקר מעודד את הלקוחות שלכם להיות יותר פעילים באתר שלכם, וממילא להתעניין יותר במוצר שלכם.
אם נחזור לדוגמת הסופרמרקט, סקר מעניין יכול להיות משהו כמו: לחם לבן או לחם שחור? עליכם לפתוח את הדיון לתגובות, להשתתף בו, ולהציג את עמדתכם. חיזוק הקשר עם הלקוחות חשוב מאוד עבורכם כבעלי עסק.
אחד הדרכים הטובות ביותר לקידום האתר שלכם הוא באמצעות העלאת סרטונים. גולשים רבים מעדיפים את הסרטון על פני המלל המשעמם, והלקוחות שלכם מרגישים הרבה יותר בנח אם הם רואים את הפנים שלכם ושומעים את הקול שלכם.
יתרון נוסף של הסרטון הוא שאתם יכולים להציג דברים שבכתב לא יכולתם. בחזרה לדוגמת הסופרמרקט, אם יש לכם איזה מתכון חדש שאתם רוצים להראות ללקוחות שלכם, סרטון שמראה איך אתם ממש מכינים את האוכל ולבסוף אוכלים אותו, מייצר הרבה יותר אימוציות ומעורר הרבה יותר תיאבון מאשר מתכון הכתוב במילים.
טוב, זה נשמע טריק קצת מלוכלך, אבל מה לעשות, כולם עושים את זה. אנחנו מדברים על הסתכלות על אתרים של מתחרים או של עסקים המוכרים מוצר דומה, לשאוב מהם רעיונות, ולהעתיק אותם לאתר שלכם.
מובן שאסור להעתיק מילה במילה, משום שכך אתם תהיו חשופים לתביעת זכויות יוצרים. במקום זאת, תשאבו בעיקר השראה ותכתבו את הרעיונות החדשים בסגנון שלכם.
חשוב מאוד שתהיה אפשרות ללקוחות שלכם להביע את הערכתם או אכזבתם על כל דף באתר שלכם. לכן, עליכם להשאיר מקום לתגובות, וכן לאפשר לגולש לסמן לייק או דיסלייק.
לאחר מכן, עליכם לוודא שאתם אכן משתמשים ברעיונות הפופולריים שלכם ובהתאם לכך מעלים רעיונות חדשים דומים שצפויים לצבור אותה פופולאריות. העיקרון נכון גם לגבי שאיבת השראה מאתרים אחרים: עליכם לבחור להשתמש ברעיונות האהודים ביותר ולהעתיקם בסגנון שלכם לאתר העסק שלכם.
אחד הכלים החשובים ביותר שלנו ככותבי תוכן הוא הלינקים, כלומר הקישורים בין דף אחד באתר למשנהו. בכל פעם שאתם מזכירים נושא שיש לכם עליו כבר דף באתר שלכם, אתם יוצרים קישור לדף הזה. כך, אתם משפרים משמעותית את איכות התוכן שלכם.
כמו כן, מומלץ לערוך משפר לינקים חיצוניים לאתרים איכותיים אחרים. פעולה זו לא רק משפרת את האתר שלכם בעיני הקוראים, אלא משפרת את הדירוג של האתר שלכם במנגנון החיפוש של גוגל.
הכותרת של כל דף חייבת להיבחר בקפידה. חישבו על זה – הכותרת היא המילים הראשונות אותן קורא הגולש, ובהתאם וברגע הזה הוא מחליט אם הוא מעוניין וממשיך לקרוא, או שלא מתאים לו והוא מתקדם הלאה. לכן על הכותרת להיות רלוונטית, ממוקדת, מעניינת ומסקרנת, כותרת שתבהיר לקורא שהוא עומד לקרוא תוכן איכותי.
מתכננים קמפיין תוכן? בואו נדבר ונתכנן אותו יחד על מנת שיעבוד לכם כמו שצריך
Views: 2