תוכן הוא המלך של השיווק הדיגיטלי, אך מה ההבדל בין שיווק באמצעות תוכן לבין קופירייטינג? רבים תוהים באשר לסוגייה זו, והגיע העת ליישב אותה.
תחילה נכיר את ההגדרה של המונחים הללו:
שיווק באמצעות תוכן פירושו ליצור ולשתף תוכן בעל ערך בחינם על מנת למשוך ולהמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות, ולקוחות לקונים חוזרים. שיווק באמצעות תוכן נעשה דרך פודקאסטים, בלוגים, ניוזלטרים וכו'.
לעומת זאת, קופירייטינג היא כתיבה שיווקית, כזו שגורמת לקורא לנקוט בפעולה ספציפית. לפעמים זה ביצוע רכישה, לעיתים זה הרשמה למנוי ולעיתים זה התקשרות עם בית העסק. עבודת קופירייטינג נעשית בדפי נחיתה, מודעות פרסום ודיוור ישיר.
נשמע כמו 2 יצורים שונים לחלוטין, נכון?
ובכן, לא אם עושים את זה נכון.
תוכן ללא קופירייטינג הוא בזבוז של תוכן טוב
אתם יכולים לכתוב מאמרים נהדרים, שאנשים ישמחו לקרוא, אך אם הם לא מגדילים את התנועה באתר, כנראה שמלאכת הקופי שלכם לא יעילה.
מה הסימנים לקופירייטינג לא יעיל?
- כותרות משעממות מידי- כותרות משעממות לא מושכות את הקוראים להמשיך לקרוא
- כותרות מתחכמות מידי- כותרות מסוג זה ממחישות אולי כמה אתם חכמים, אך לא מעבירות שום יתרון לקוראים.
- תוכן לא מועיל- הקוראים צורכים את התוכן, ואם הוא לא מעניק להם ערך, הוא בדיוק כמו מוצר שלא מועיל להם בדבר, וכפי שלא יעשו במוצר שימוש, כך הם לא יצרכו גם את התוכן שלכם. החיסרון האמיתי הוא, שתוכן ללא ערך לקוראים עלול לגרום לכם לאבד אותם כלקוחות פוטנציאליים, והם עלולים שלא לשוב לאתר שלכם בעתיד.
- תוכן שלא מעודד מערכת יחסים- הקוראים מחפשים מותגים שיוכלו לתקשר איתם, כאלו שבונים בהם אמון. בעוד שקל מאוד להשיג את תשומת ליבם של הקוראים, הרבה יותר מאתגר לגרום להם לסמוך על המותג או על המפרסם.
- העדר הוכחה חברתית- אם אין לכם הרבה קוראים בבלוג, יהיה לכם קשה להוכיח שזה מקום מגניב לבלות בו.
- העדר קריאה לפעולה- קריאה ספציפית לפעולה היא הבסיס של כל כתיבת תוכן שיווקי. קופירייטר מקצועי יחתור להניע את הקוראים לפעולה.
זכרו, כתיבת תוכן שיווקי היא האומנות לשכנע את הקורא שלכם לנקוט בפעולה ספציפית, וכן, גם אם זה מתרחש במסגרת סרטון תדמית או פודקאסט, זה עדיין נחשב קופירייטינג.
שימוש מחושב בטכניקות כתיבה שיווקית בבלוג שלכם יביא את הקוראים להירשם לתוכן שלכם, להצטרף לרשימת הדוא"ל ולשתף את המאמרים הנהדרים שלכם עם קוראים אחרים, וככה בונים קהל גדול ונאמן.
קופירייטינג ללא תוכן הוא בזבוז של עותק טוב
קופירייטינג הוא לא הכול, ושימוש יעיל בטכניקות כתיבה שיווקית לא יניעו את הבלוג שלכם באופן אוטומטי לרשימת הבלוגים הפופולריים בעולם.
מבריקים ככל שתהיו בשיווק שטויות, זכרו את העקרונות הבאים:
- נדיבות היא סקסית. כאשר התוכן החינמי שלכם כל כך יקר עד שזה מרגיש לכם קצת לא נוח, אתם יודעים שיש לכם את זה.
- רק אנשי מודעות אוהבים פרסום. אם התוכן שלכם ייראה כמו מודעה הוא ייזרק או שיתעלמו ממנו. הפכו את הפרסום שלכם לבעל ערך, כך שלא ניתן יהיה להשליכו או להתעלם ממנו על ידי עטיפתו בתוכן מועיל וקריא להפליא.
- שיווק באמצעות תוכן עוזר למאמצי ה- SEO שלכם, אז אל תקלו בו ראש, והתאימו את כתיבתכם גם למנועי החיפוש, כך שקוראים חדשים יוכלו למצוא אתכם.