fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

ההבדלים בין SEO למאמרים מקצועיים

ההבדלים בין SEO למאמרים מקצועיים

מעוניינים לכתוב תוכן שיווקי ולפרסם אותו באינטרנט לצורך קידום העסק שלכם או כל מטרה אחרת? ובכן, השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא – איזו מטרה אני מעוניין לקדם?  אם אתם מעוניינים “לצבור קליקים”, כלומר לגרום לכמה שיותר אנשים להקליק על האתר שלכם, אתם זקוקים למאמר SEO. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לספק לקורא תוכן איכותי ולהרשים אותו, אתם זקוקים למאמר מקצועי. מאמר זה יעסוק בהבדלים בין מאמר SEO למאמר מקצועי.  או, בקיצור, מה ההבדל בין כתיבה שיווקית  או כתיבת תוכן מקצועיים לבין כתיבה לקידום.

ביאור מטרת המאמר

כאמור, ההבדל בין שני סוגי המאמרים נעוץ בשאלה – מה התוכן שלי צפוי לקדם? ניתן לראות זאת כך: מאמר SEO עובד בעיקר מול גוגל. מטרתו קידום אתרים במעלה מנוע החיפוש של גוגל, וזאת באמצעות ניצול אלגוריתם החיפוש של גוגל. מכאן נגזר גם שמו, Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה של מנוע החיפוש.

מאמר מקצועי, לעומת זאת, עובד מול הגולשים. כתיבה זו יוצאת מנקודת הנחה שהקורא כבר נכנס לאתר שלכם, וכעת הוא קורא את התוכן שלכם ומתרשם בהתאם לרמת הכתיבה ואיכות התוכן.

תוכן המאמרים

כאמור, שני סוגי המאמרים נועדו לשרת מטרות שונות. בהתאם לכך, תוכן המאמרים שונה בתכלית. כעת נעמוד על ההבדלים בין תוכן מאמר SEO לתוכנו של מאמר מקצועי.

תוכן מאמר SEO

מאמר SEO יכלול חזרה מרובה על מילות מפתח אותן אנו נרצה לקדם, כלומר מילים אשר מסתבר שיקיש הלקוח במנוע החיפוש. לדוגמא – אתר של חברת תעופה המעוניין להתקדם משמעותית במדרג מנוע החיפוש של גוגל, צפוי לכלול פעמים רבות את המילים  “טיסות לחו”ל”, “טיסות זולות לחו”ל”, “טיסות לחו”ל בזול”, “טיסות לחו”ל ב…” טוב, נראה שהבנתם את הקטע.

חשוב מאוד, כמובן, שמילים אלה יכללו בטקסט בצורה קוהרנטית וזורמת, על מנת שהטקסט יראה איכותי וראוי, ולא כמו סוג של רשימת מכולת. יש לזכור, גם במאמר SEO, לאחר שהגולש לחץ על תוצאת החיפוש שכיוונו אותו אליה, הוא גם צפוי לקרוא מה כתוב שם. במידה והוא יראה תוכן רדוד ולא עקבי, הוא צפוי לסגור את האתר שלכם מיד. המנגנון המתוחכם של גוגל לוקח גם זאת בחשבון – אם פעם אחר פעם הגולשים סוגרים את האתר שלכם בלי להתעכב עליו, אתם צפויים לרדת במדרג החיפוש.

כמו כן, מאמר SEO צפוי לכלול קישורים פנימיים רבים, כלומר קישור למאמר באתר שלכם שמסביר ביתר פירוט נושא ספציפי. הסיבה לכך היא שמטבע הדברים מאמר SEO עובד בעיקרו כנגד מנגנון החיפוש של גוגל, ואיכותו לגולש תהיה פחות טובה מאמר מקצועי. לכן נרצה להעביר את הקורא כמה שיותר מהר למאמר מקצועי, וזאת נעשה על ידי שימוש בקישור פנימי.

תוכן מאמר מקצועי

מאמר מקצועי כשמו כן הוא – מאמר מקצועי, המספק תוכן וערך לקורא ומקיף את הנושא בו הוא עוסק.

על המאמר המקצועי להיכתב ע”י אדם הבקיא בנושא בו עוסק המאמר, כמו כן, על הכותב לערוך מחקר מקדים על הנושא בו הוא כותב, ולבסס את ידיעותיו בנושא. כותב המאמר נדרש לעבור על כל הנושא בצורה מקיפה, ולוודא שכל שאלה שעשויה לעלות בליבו של הקורא תענה בצורה ברורה וחד משמעית.

כמו כן, המאמר המקצועי מוכרח להיכתב במשלב לשוני גבוה ובקשר ברור בין פסקאות ומילים. שגיאות כתיב כמובן לא באות בחשבון. כל זאת, על מנת להרשים את הקורא, ולספק לו וודאות באשר למקצוענותכם בנושא בו אתם עוסקים.

ניתן לסכם זאת כך – מאמר מקצועי אמור לגרום לקורא לקבל את הרושם שבעל האתר שאליו הוא נכנס הוא מקצוען בתחומו. על התוכן להיות בהיר, נעים לקריאה, עקבי וקוהרנטי, מקיף ואיכותי. כל זאת כדי לרכוש את אמונו של הקורא, ובתמורה לכך, יש לקוות, הקורא ירכוש את המוצר שלכם.

אורך המאמר

מאמר SEO אמור לכלול בין 400 ל600 מילים. הסיבה לכך היא שמנגנון החיפוש של גוגל לא נותן עדיפות למאמרים ארוכים מאורך זה, וכיוון שאנו מכוונים לטיפוס במעלות מנוע החיפוש, אין לנו אינטרס להאריך לשווא.

מאמר מקצועי לעומת זאת אמור לכלול כמות מילים מספקת על מנת לבאר כראוי את הנושא בו עוסק המאמר. עבור נושאים מסוימים מאמר זה יהיה קצר מאוד, פחות מ200 מילים, ועבור נושאים אחרים, אפילו 3000 מילים לא יספיקו להקיף את הנושא במידה הראויה.

 

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Views: 22

סדרת הרצאות מעשיות במחיר מיוחד ללימוד שימוש בכלי בינה מלאכותית