קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

טיפוסי לקוחות: המדריך המלא להתנהלות מול לקוחות לפי מודל הטיפוסים של האניאגרם

אניאגרם הוא מודל פסיכולוגי רב עוצמה, המחלק את כלל בני האדם לתשעה סוגי טיפוסים בעלי מאפיינים דומים של השקפות עולם ודרכי פעולה. המודל מאפשר צמיחה והתפתחות משמעותית מתוך ההבנה של התבניות המניעות אותנו ואת הסובבים אותנו, יציאה מהתבניות הללו או מתן מענה הולם להן.
קיוורד, בשיתוף אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לאגו בארגונים ובעסקים, מזמינים אתכם ללמוד, על קצה המזלג, על סוגי הטיפוסים השונים ועל הדרך להתמודד אתם כלקוחות (או בממשקים אחרים) באופן האפקטיבי ביותר. כמו כן, יש לזכור שגם אנחנו, נותני השירותים, מסווגים לאותם סוגי טיפוסים אשר לרוב שונים מטיפוס הלקוח שעומד מולנו. מכאן, לרוב, נובעים הקצרים בתקשורת שלנו מול הלקוחות; הבנה טובה יותר של טיפוס הלקוח ושל סוג הטיפוס שלנו, תגרום לנו להבין טוב יותר את מערכת היחסים ולמנף אותה לצורכי העסק.

טיפוס מס’ 3

טיפוס 3 מעריך את עצמו על ידי מעשיו ולא על ידי מי שהוא באמת. חשוב לו להצליח, להתקדם, “להיראות טוב”, כי רק כך הוא מרגיש תחושת ערך.
טיפוס מס’ 3 הוא לרוב פרגמטי, שאפתני, הישגי, יעיל, בעל מוסר עבודה, רואה את עצמו כסוג של גיבור אשר כל העולם על כתפיו ואינו מתעסק ברגשות.
הוא חי בתחרות מתמדת להעלות לעצמו את היוקרה ולכן הוא עסוק תמידית (או מציג את עצמו ככזה), פעיל ויעיל, כאילו באמת מחכה לו משהו אחר ומדהים בסיום המירוץ.
לעתים, אם אכן יגיע לראש הסולם בחברה או לסיום המירוץ – טיפוס מס’ 3 עשוי לחוות עצב ותסכול רב על כך שבעצם, לא מחכה לו שם שום דבר מיוחד, פרט לקצה.

טיפוס מס’ 3 חושב שהוא החלום של מי שניצב למולו; הוא מוודא מה השני צריך שהוא יהיה ואז הופך להיות מה שמצופה ממנו, על מנת להיחשב כמוצלח. טיפוס זה הוא מעין זיקית והוא משנה את עורו בהתאם לסביבה בה הוא נמצא.

סוג טיפוס זה אינו אוהב להשתעמם או סתם “להיות נוכח”. הוא חייב להיות בעשייה מתמדת, בדרך אל ההצלחה המקווה. בעבודה, אחד הדברים אשר יספקו אותו ביותר הוא הקידום בסולם הדרגות. כאשר הוא במיטבו – טיפוס מס’ 3 יוביל תהליכים ופרויקטים בצורה מיטבית, מאחר שהוא מולטיטאסקר, הוא מוצא פתרונות והוא יעיל ביותר. מאידך, שותפיו לדרך יהיו חשובים לו אך ורק אם הם תורמים למסעו הדוהר קדימה. לרוב הוא אינו סובלני כלפי כל מה שמסיט אותו מן הדרך וקנאי מאד למי שמצליח במקביל אליו או “על חשבונו”.

ככלל, טיפוס מס’ 3 הוא אדם אנרגטי, ממוקד בעשייה מוכוונת מטרות ויעדים, ובתור עובד בארגון או בעל עסק הוא עשוי להיות כוכב אמיתי.

איך מתנהלים מול לקוח כזה?

  1. הצטרפות למסע – מאחר שהשירות אותו מבקש הלקוח הוא, כפי הנראה, חלק מהמסע שלו עצמו אל ההצלחה שלו, האופציה היחידה להתנהל איתו ברוגע ובשיתוף פעולה היא להבין את מטרותיו ולשתף איתן פעולה (כלומר, לתרום את חלקינו להצלחה שלו).
  2. קוהרנטיות – אם אנחנו טיפוסים שונים מטיפוס מס’ 3, כדאי שננסה למקד את עצמנו ואת מתן השירות שלנו בדיוק לבקשה של אותו לקוח. רעיון אחר? נוסף? עצירה לבדיקות? התייעצות? חלילה וחס! ללקוח הזה אין פנאי רגשי להתחבטויות. עלינו לתת לו את מה שהוא צריך, מתי שהוא צריך, וכך נוכל לאפשר לו לסמן עלינו “וי” ולהמשיך הלאה.
  3. כבוד – מאחר שסביר להניח שאותו לקוח ירצה להיראות בעינינו כ”גיבור” בתחום העיסוק שלו, גם אם אנחנו חושבים אחרת – מוטב שניתן לו את הכבוד שהוא חושב שראוי לו. באמצעות טרמינולוגיה נכונה, אופן העברת המסרים, נימוס ורשמיות, נעניק לו את התחושה כי הוא, גם בעינינו, “גיבור”. ניתן אף להניע אותו לפעולה על ידי הצגת המוצר או השירות שלנו כדבר אשר ישפיע על תדמיתו כמצליחן.
  4. לתת בלעדיות – לא תמיד אפשר, אך אם הדבר הוא אפשרי, לקוח מס’ 3 ירגיש נהדר עם מוצר בלעדי אשר רק הוא השיג למתחריו אין. הדבר ירגיע אצלו את הפן התחרותי ויאפשר לנו להמשיך ולעבוד איתו בנועם.
  5. להשאיר מקום למו”מ – ללקוחות מטיפוס 3 מוטב להציע מחיר גבוה מעט מן הרגיל, על מנת לתת להם לבצע מו”ש וגם להצליח בו. יתרה מכך, אם לקוח כזה יחליט להתמקח על מחיר העבודה או השירות, לא חשוב באיזה מחיר התחלנו איתו – סביר להניח שהוא יצליח להוריד אותנו.
  6. אמונה בלקוח – אין ספק שלקוח מסוג זה יהיה ער ומודע ל”זיופים”. הוא אמנם לא מתעסק ברגשות, אך הוא בהחלט יכול לומר מי תורם לו לתהליך ומי לא. לפיכך, מוטב יהיה שנאמין במוצר, במצגת, באג’נדה או במה שהוא מנסה לעשות, אחרת לא נוכל לתת את המיטב ולזכות באמונו של לקוח מסוג זה.

אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני למנהלים ולבעלי עסקים, מומחה בשימוש מודל האניאגרם, מפתח שיטת egofree לפיתוח תרבות ארגונית משוחררת אגו.

טיפוסי לקוחות: המדריך המלא להתנהלות מול לקוחות לפי מודל הטיפוסים של האניאגרם
אניאגרם הוא מודל פסיכולוגי רב עוצמה, המחלק את כלל בני האדם לתשעה סוגי טיפוסים בעלי מאפיינים דומים של השקפות עולם ודרכי פעולה. המודל מאפשר צמיחה והתפתחות משמעותית מתוך ההבנה של התבניות המניעות אותנו ואת הסובבים אותנו, יציאה מהתבניות הללו או מתן מענה הולם להן.
קיוורד, בשיתוף אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לאגו בארגונים ובעסקים, מזמינים אתכם ללמוד, על קצה המזלג, על סוגי הטיפוסים השונים ועל הדרך להתמודד אתם כלקוחות (או בממשקים אחרים) באופן האפקטיבי ביותר. כמו כן, יש לזכור שגם אנחנו, נותני השירותים, מסווגים לאותם סוגי טיפוסים אשר לרוב שונים מטיפוס הלקוח שעומד מולנו. מכאן, לרוב, נובעים הקצרים בתקשורת שלנו מול הלקוחות; הבנה טובה יותר של טיפוס הלקוח ושל סוג הטיפוס שלנו, תגרום לנו להבין טוב יותר את מערכת היחסים ולמנף אותה לצורכי העסק.

טיפוס מס’ 3

טיפוס 3 מעריך את עצמו על ידי מעשיו ולא על ידי מי שהוא באמת. חשוב לו להצליח, להתקדם, “להיראות טוב”, כי רק כך הוא מרגיש תחושת ערך.
טיפוס מס’ 3 הוא לרוב פרגמטי, שאפתני, הישגי, יעיל, בעל מוסר עבודה, רואה את עצמו כסוג של גיבור אשר כל העולם על כתפיו ואינו מתעסק ברגשות.
הוא חי בתחרות מתמדת להעלות לעצמו את היוקרה ולכן הוא עסוק תמידית (או מציג את עצמו ככזה), פעיל ויעיל, כאילו באמת מחכה לו משהו אחר ומדהים בסיום המירוץ.
לעתים, אם אכן יגיע לראש הסולם בחברה או לסיום המירוץ – טיפוס מס’ 3 עשוי לחוות עצב ותסכול רב על כך שבעצם, לא מחכה לו שם שום דבר מיוחד, פרט לקצה.

טיפוס מס’ 3 חושב שהוא החלום של מי שניצב למולו; הוא מוודא מה השני צריך שהוא יהיה ואז הופך להיות מה שמצופה ממנו, על מנת להיחשב כמוצלח. טיפוס זה הוא מעין זיקית והוא משנה את עורו בהתאם לסביבה בה הוא נמצא.

סוג טיפוס זה אינו אוהב להשתעמם או סתם “להיות נוכח”. הוא חייב להיות בעשייה מתמדת, בדרך אל ההצלחה המקווה. בעבודה, אחד הדברים אשר יספקו אותו ביותר הוא הקידום בסולם הדרגות. כאשר הוא במיטבו – טיפוס מס’ 3 יוביל תהליכים ופרויקטים בצורה מיטבית, מאחר שהוא מולטיטאסקר, הוא מוצא פתרונות והוא יעיל ביותר. מאידך, שותפיו לדרך יהיו חשובים לו אך ורק אם הם תורמים למסעו הדוהר קדימה. לרוב הוא אינו סובלני כלפי כל מה שמסיט אותו מן הדרך וקנאי מאד למי שמצליח במקביל אליו או “על חשבונו”.

ככלל, טיפוס מס’ 3 הוא אדם אנרגטי, ממוקד בעשייה מוכוונת מטרות ויעדים, ובתור עובד בארגון או בעל עסק הוא עשוי להיות כוכב אמיתי.

איך מתנהלים מול לקוח כזה?

  1. הצטרפות למסע – מאחר שהשירות אותו מבקש הלקוח הוא, כפי הנראה, חלק מהמסע שלו עצמו אל ההצלחה שלו, האופציה היחידה להתנהל איתו ברוגע ובשיתוף פעולה היא להבין את מטרותיו ולשתף איתן פעולה (כלומר, לתרום את חלקינו להצלחה שלו).
  2. קוהרנטיות – אם אנחנו טיפוסים שונים מטיפוס מס’ 3, כדאי שננסה למקד את עצמנו ואת מתן השירות שלנו בדיוק לבקשה של אותו לקוח. רעיון אחר? נוסף? עצירה לבדיקות? התייעצות? חלילה וחס! ללקוח הזה אין פנאי רגשי להתחבטויות. עלינו לתת לו את מה שהוא צריך, מתי שהוא צריך, וכך נוכל לאפשר לו לסמן עלינו “וי” ולהמשיך הלאה.
  3. כבוד – מאחר שסביר להניח שאותו לקוח ירצה להיראות בעינינו כ”גיבור” בתחום העיסוק שלו, גם אם אנחנו חושבים אחרת – מוטב שניתן לו את הכבוד שהוא חושב שראוי לו. באמצעות טרמינולוגיה נכונה, אופן העברת המסרים, נימוס ורשמיות, נעניק לו את התחושה כי הוא, גם בעינינו, “גיבור”. ניתן אף להניע אותו לפעולה על ידי הצגת המוצר או השירות שלנו כדבר אשר ישפיע על תדמיתו כמצליחן.
  4. לתת בלעדיות – לא תמיד אפשר, אך אם הדבר הוא אפשרי, לקוח מס’ 3 ירגיש נהדר עם מוצר בלעדי אשר רק הוא השיג למתחריו אין. הדבר ירגיע אצלו את הפן התחרותי ויאפשר לנו להמשיך ולעבוד איתו בנועם.
  5. להשאיר מקום למו”מ – ללקוחות מטיפוס 3 מוטב להציע מחיר גבוה מעט מן הרגיל, על מנת לתת להם לבצע מו”ש וגם להצליח בו. יתרה מכך, אם לקוח כזה יחליט להתמקח על מחיר העבודה או השירות, לא חשוב באיזה מחיר התחלנו איתו – סביר להניח שהוא יצליח להוריד אותנו.
  6. אמונה בלקוח – אין ספק שלקוח מסוג זה יהיה ער ומודע ל”זיופים”. הוא אמנם לא מתעסק ברגשות, אך הוא בהחלט יכול לומר מי תורם לו לתהליך ומי לא. לפיכך, מוטב יהיה שנאמין במוצר, במצגת, באג’נדה או במה שהוא מנסה לעשות, אחרת לא נוכל לתת את המיטב ולזכות באמונו של לקוח מסוג זה.

אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני למנהלים ולבעלי עסקים, מומחה בשימוש מודל האניאגרם, מפתח שיטת egofree לפיתוח תרבות ארגונית משוחררת אגו.

Call Now Button
×