
אניאגרם הוא מודל פסיכולוגי רב עוצמה, המחלק את כלל בני האדם לתשעה סוגי טיפוסים בעלי מאפיינים דומים של השקפות עולם ודרכי פעולה. המודל מאפשר צמיחה והתפתחות משמעותית מתוך ההבנה של התבניות המניעות אותנו ואת הסובבים אותנו, יציאה מהתבניות הללו או מתן מענה הולם להן.
קיוורד, בשיתוף אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לאגו בארגונים ובעסקים, מזמינים אתכם ללמוד, על קצה המזלג, על סוגי הטיפוסים השונים ועל הדרך להתמודד אתם כלקוחות (או בממשקים אחרים) באופן האפקטיבי ביותר. כמו כן, יש לזכור שגם אנחנו, נותני השירותים, מסווגים לאותם סוגי טיפוסים אשר לרוב שונים מטיפוס הלקוח שעומד מולנו. מכאן, לרוב, נובעים הקצרים בתקשורת שלנו מול הלקוחות; הבנה טובה יותר של טיפוס הלקוח ושל סוג הטיפוס שלנו, תגרום לנו להבין טוב יותר את מערכת היחסים ולמנף אותה לצורכי העסק.
טיפוס מס' 3
טיפוס 3 מעריך את עצמו על ידי מעשיו ולא על ידי מי שהוא באמת. חשוב לו להצליח, להתקדם, "להיראות טוב", כי רק כך הוא מרגיש תחושת ערך.
טיפוס מס' 3 הוא לרוב פרגמטי, שאפתני, הישגי, יעיל, בעל מוסר עבודה, רואה את עצמו כסוג של גיבור אשר כל העולם על כתפיו ואינו מתעסק ברגשות.
הוא חי בתחרות מתמדת להעלות לעצמו את היוקרה ולכן הוא עסוק תמידית (או מציג את עצמו ככזה), פעיל ויעיל, כאילו באמת מחכה לו משהו אחר ומדהים בסיום המירוץ.
לעתים, אם אכן יגיע לראש הסולם בחברה או לסיום המירוץ – טיפוס מס' 3 עשוי לחוות עצב ותסכול רב על כך שבעצם, לא מחכה לו שם שום דבר מיוחד, פרט לקצה.
טיפוס מס' 3 חושב שהוא החלום של מי שניצב למולו; הוא מוודא מה השני צריך שהוא יהיה ואז הופך להיות מה שמצופה ממנו, על מנת להיחשב כמוצלח. טיפוס זה הוא מעין זיקית והוא משנה את עורו בהתאם לסביבה בה הוא נמצא.
סוג טיפוס זה אינו אוהב להשתעמם או סתם "להיות נוכח". הוא חייב להיות בעשייה מתמדת, בדרך אל ההצלחה המקווה. בעבודה, אחד הדברים אשר יספקו אותו ביותר הוא הקידום בסולם הדרגות. כאשר הוא במיטבו – טיפוס מס' 3 יוביל תהליכים ופרויקטים בצורה מיטבית, מאחר שהוא מולטיטאסקר, הוא מוצא פתרונות והוא יעיל ביותר. מאידך, שותפיו לדרך יהיו חשובים לו אך ורק אם הם תורמים למסעו הדוהר קדימה. לרוב הוא אינו סובלני כלפי כל מה שמסיט אותו מן הדרך וקנאי מאד למי שמצליח במקביל אליו או "על חשבונו".
ככלל, טיפוס מס' 3 הוא אדם אנרגטי, ממוקד בעשייה מוכוונת מטרות ויעדים, ובתור עובד בארגון או בעל עסק הוא עשוי להיות כוכב אמיתי.
איך מתנהלים מול לקוח כזה?
אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני למנהלים ולבעלי עסקים, מומחה בשימוש מודל האניאגרם, מפתח שיטת egofree לפיתוח תרבות ארגונית משוחררת אגו.
Views: 110