כתיבה שיווקית היא זו שבידיה להוציא אל הפועל תוכנית שיווקית, אסטרטגיה שיווקית ורעיונות מנצחים ולדבר עליהם במילים. זו יכולה להיות כתיבה שיווקית באתר האינטרנט, בדיוור אלקטרוני, ברושור פלאייר (גלויה), ניוזלטר ועוד מקומות רבים וטובים. על כתיבה שיווקית להעביר מסר ברור והיא זו שסוללת את הדרך לכיוונם של אנשי המכירות, משפרת את קשרי הלקוחות והיא אמצעי מכירה מצוין. כתיבה זו משמשת במהלך שלבים רבים בתהליך השיווקי, החל מכתיבת פרופיל חברה בחוברת מידע וכלה בכתיבה שיווקית לאינטרנט, שם בידיה להכריע אם הגולש יהפוך מעוד מבקר אקראי ללקוח מרוצה ונאמן.
איך כותבים נכון?
כדי שכתיבה שיווקית תהיה אפקטיבית, חשוב לשמור על כמה כללי יסוד חשובים:
- מה יוצא לי מזה – כתיבה שיווקית לאינטרנט, או לכל מקום אחר צריכה לזכור את הלקוח, כלומר- מה התועלת שהוא מפיק מהמוצר, השירות או כל דבר אחר שאתם רוצים שיקנה מכם.
- ענייניות – כמו בסעיף הקודם, השורה התחתונה קובעת – הגיעו אליה כמה שיותר מהם בלי הקדמות ארוכות ומסורבלות. רבים נוטים לחשוב כי כתיבה שיווקית לאינטרנט יכולה להיות ארוכה כאורך הגלות מאחר ואין הגבלת מקום כמו במודעת פרסום או גלויה. טעות. התייחסו לעמוד האינטרנט כאילו הוא מוגבל בכמות מילים.
- עניין – כאן נכנסים לתמונה כישורי קופירייטר של ממש – צרו כותרות מעניינות, מושכות, מסקרנות. כתיבה שיווקית לאינטרנט צריכה לגרום לגולש להשאר באתר. הדבר יקרה אם תשקיעו בכותרות מתוחכמות, הומוריסטיות, מרגשות ובעיקר קשורות לנושא המדובר.
[irp]
כתיבה שיווקית לאינטרנט – כשהיא נכונה, הגולש יישאר
- העובדות שעובדות– הפחיתו בקלישאות, הרבו במידע ענייני ושימושי לגולש. כשאתם עוסקים בכתיבת תוכן שיווקי כמו כתיבה שיווקית לאינטרנט, זכרו – הגולש מוצף במידע מכל עבר. הוא צריך מידע.
- סדר ונקיון – כתיבה שיווקית לאינטרנט וגם מחוצה לו יש לה סדר מסוים: התחלה, אמצע וסוף. חשוב שיהיה קשר בין הפסקאות, שכל חלק יהיה מופרד בכותרות ושיהיה רצף אחיד של כל התוכן מתחילתו ועד סופו.
כתיבה נכונה מניעה לפעולה
כתיבה שיווקית לאינטרנט ובכלל, מטרתה לגרום לקורא לעשות משהו בסיום הקריאה: להתקשר, לכתוב מייל, לקנות מכם, להזמין מכם שירות, להגיב וכדומה. כאשר כתיבה שיווקית לאינטרנט היא טובה, זה גם יקרה.
Views: 43