אני יצאתי לדרך עצמאית לפני כמה שנים טובות. ההתחלה, כמו כל ההתחלות, הייתה קשה. סבלתי מחוסר מיקוד, מפיזור של השרותים והמוצרים שהצעתי ויריתי לכל הכיוונים, ההשקעה שלי בשיווק הייתה נמוכה יחסית וחוויתי את כל שאר כאבי גדילה של עסק קטן בהקמה. מהשנים הלא פשוטות האלו ובמבט לאחור אני מבין בדיוק דבר אחד – איך לעשות דברים אחרת. היום, שנים אחרי ומתוך הכרות עם המון המון בעלי עסקים קטנים ועסקים של אדם אחד אני יכול בוודאות להרכיב את הרשימה המלאה של כל מה שצריך לעשות על מנת שהעסק שלך ייכשל….תקראו את הרשימה ותעשו בדיוק להיפך 🙂
חושבים לפתוח עסק? מצויין ובהצלחה. בשום אופן אל תתכננו את המהלך. אל תעשו תוכנית עסקית , אל תבחנו את השוק והמתחרים, שלא תעזו להתכונן לתקופה ארוכה ללא הכנסה ממשית ובשום פנים ואופן אל תתפתו לחשוב כמה שנים קדימה.
אוי ואבוי לכם אם תתחילו לשווק, אתם עוד עלולים להצליח. אל תנסו אפילו לבנות אסטרטגיה שיווקית קצרת וארוכת טווח, שלא תחשבו אפילו לבצע פילוח שוק וביצוע פניות ממוקדות.
זאת אחת השגיאות הכי נפוצות, לבנות אתר אינטרנט מקצועי שתואם את הפרמטרים של מנועי החיפוש ונראה מצויין ומשרת אתכם כמו שצריך. אוי ואבוי אם מישהו ייכנס, יתרשם וירצה ליצור אתכם קשר, זה עלול לעבוד לכם ואז אתם בבעיה.
מה אתם צריכים את הכאב ראש הזה? להתחיל לחשוב על ערכי מותג, לוגו טוב, חומרי דפוס ודיגיטל מהודקים ואיכותיים, בשביל מה לכם? פשוט תכתבו את השם של העסק שלכם בפונט פשוט של וורד ואתם מוכנים. אתם יכולים אפילו להשתמש ב word art בשביל להשלים את הקטטרופה העיצובית בראש שקט. אל תדאגו, אף אחד לא יחשוב שאתם עסק רציני עם כזה לוגו.
שלא תעזו להוציא שקל על שיווק העסק שלכם לפני שיש לכם הכנסות, זה המתכון המנצח. המודל הקסום של הכנסות בלי הוצאות הרי תמיד עובד באגדות. אז אל תוציאו אגורה, חשבו הכל דרך החור של הגרוש אחרי שלא הכנתם תוכנית עסקית שלא מביאה בחשבון הוצאות שיווק ואתם מסודרים, הכשלון מובטח. מילה שלי, אתם בדרך הנכונה למטה.
בשביל מה לכם, הרי אתם יודעים הכל לבד והרי מומחה הרי עולה את המילה הזאת שאסור להזכיר את שמה…(כסף, טוב?) בצעו בעצמכם את כל הטעויות האפשריות והפסידו המון כסף בדרך. יותר טוב מזה לא תוכלו לעשות.
זה אולי היה צריך להיות במקום הראשון אבל נדחק לקרן זווית. רוצים להכשל בכוח? אל תמכרו. אל תציגו את העסק שלכם לכל אדם שאתם פוגשים, אל תשלפו כרטיסי ביקור בכל הזדמנות, שלא תעזו לייצר פניות יזומות ללקוחות פוטנציאליים ובטח שלא לעשות מעקב תמידי אחרי המתחרים וההצעות שלהם מול שלכם. עזבו, מכירות זה לחלשים – ניסים וקסמים זאת הדרך לעסקים.
לא מספיק שיש לכם עסק אתם צריכים גם להתחיל לערב עסקים אחרים בכשלון המפואר שלכם שכבר מתגלגל לו? המנעו בכל הכוח משיתופי פעולה אסטרטגיים עם בעלי עסקים אחרים שיכולים לקדם אתכם. עזבו, זה אומר לתחזק מערכות יחסים ולגלות מקצוענות. זה לא בשבילכם.
מה אתם צריכים על הראש שלכם להכיר בעלי עסקים נוספים שיכולים לקדם אתכם ואתם אותם? רק זה חסר לכם, עוד לקוחות. התרחקו כמו מאש מכל קבוצות הנטוורקינג והצניעו את העובדה שיש לכם עסק. מילה שלי, זה יעשה רק טוב לכשלון שבדרך.
אוי ואבוי למי שיעז להציב לעצמו מטרות ויעדים לעסק שלו, ובטח שלא מטרות ויעדים מאתגרים וריווחיים. אתם יודעים מה קורה למי שמציב מטרות ויעדים ועוד עומד בהם? הוא מצליח חס וחלילה. עזבו מטרות ויעדים, תזרמו.
זהו, אלו עשרת הדברות שלי לכל עצמאי שיעשה הכל על מנת שהעסק ייכשל. רוצים להצליח? זה כבר סיפור אחר….וזה מאמר אחר לגמרי. בהצלחה.
Views: 37