שבע טכניקות כתיבה שיווקית בסיסיות שעוזרות לי להצליח (ובקרוב גם לכם)

אורי שקד, כתיבה שיווקית,כתיבת תוכן,קופירייטינג,קופירייטר

תפסיקו לשבור את הראש מול המוניטור: הנה שבע טכניקות כתיבה שיווקית מעולות שאני ממליץ לכם לאמץ בחום עוד היום

אני אתחיל ממשהו שהוא מובן מאליו עבורי – כתיבת תוכן זה מקצוע. כתיבה שיווקית זה לא משהו שעושים “על הדרך” , זה לא משהו שאתה פשוט מחליט יום אחד שאתה “כותב תוכן מקצועי” ובטח שלא “מומחה תוכן”. באופן כללי, אני מת על מומחים מטעם עצמם שנמצאים היום תחת כל עץ רענן אבל זה נושא למאמר אחר לגמרי.

כתיבה היא מקצוע לא פשוט שמצריך המון התמדה, כשרון, הבנה עמוקה של הצרכנים והקוראים וטכניקה. על מנת להגיע לרמת קופירייטינג או כתיבת תוכן איכותיים צריך להתאמן בזה, והרבה. כשאני אומר “להתאמן” אני לא מתכוון להטלת מקלדות למרחקים בינוניים…אני מתכוון לכתוב מתוך כוונה להבין טוב יותר את הקורא.

לא כל אחד הוא כותב תוכן מקצועי או קופירייטר. למעשה, מתוך ניסיון אישי שלי, למרבית האנשים מלאכת הכתיבה קשה, מעייפת ומתסכלת ולכן לוקחת להם הרבה (מאד) זמן. התוצאה? כמו מרבית הדברים שאנחנו לא אוהבים לעשות : דחיינות או המנעות. המנעות מיצירת תוכן בעולם השיווקי של היום היא בעייתי במיוחד היות וחלק עצום מעולם השיווק המודרני מתבסס על תוכן. אז מה עושים? כותבים לבד או פונים לאיש מקצוע (איזה קטע, אני במקרה מכיר איש תוכן אחד ממש סבבה אם אתם צריכים… 😎 )

כתיבת תוכן היא גם משהו שלוקח הרבה זמן. לא רק לכם, גם לאנשי מקצוע מנוסים. היא לא פעם דורשת מחקר והבנה של השוק, הכירות עם קהל היעד וטכניקות שכנוע והמון קפה, פיצה וסבלנות. על מנת לסייע לכם להתניע את תהליך הכתיבה השיווקית שלכם (כזה אני…נותן, נותן ונותן…לא מפסיק לפנק, לפנק, לפנק… 🙄 ) הכנתי לכם רשימה של שבע טכניקות כתיבה שיעזרו לכם לצלוח את תהליך הכתיבה. יאללה, מתחילים:

טכניקת כתיבה #1: תתגנבו לתוך המוח של הקורא שלכם

אולי אתם חושבים שכתיבה זה בניית משפטים ובחירת מילים, אבל זה רק הצחצוח, הליטוש האחרון. העבודה האמיתית של כותב תוכן היא להתגנב לתוך המוח של הלקוח ולגלות עם מה הוא מתמודד, איך זה גורם לו להרגיש, ואיך אתם יכולים לעזור. כשהקוראים מרגישים שאתם מבינים את הבעיה שלהם, הם הופכים להיות נלהבים ללמוד יותר אודות הפתרון שלכם. אז, לפני שאתם מתחילים לכתוב, תשאלו את קהל היעד שלכם עם מה הם מתמודדים וכיצד אתם יכולים לעזור. תקראו תגובות בפורומים ועל בלוגים, ותשתתפו בקבוצות בפייסבוק. בטקסט השיווקי שלכם, תחזרו על התגובות האלה מילה במילה לקוראים שלכם, תוך שימוש במילים שלהם. כי ככה תוכלו להיות בטוחים שהמסר שלכם יהדהד וישפיע.

טכניקת כתיבה #2: תתאימו מאפיינים עם יתרונות

תוכן שווקי משכנע מצריך איזון בין מאפיינים ליתרונות. מאפיין הנו היבט של מוצר או שירות, בעוד שיתרון מסביר ללקוחות מה יצא להם מזה – איך זה יגרום להם להרגיש יותר טוב (ומי לא רוצה להרגיש יותר טוב?). היתרונות מוכרים את המוצר או השירות שלכם בגלל שיתרונות מתחברים לרצונות של הקוראים שלכם. אך אתם צריכים מאפיינים כדי לעזור ללקוחות להצדיק את הרכישה שלהם. רוצים להיות בטוחים שהקוראים שלכם קונים מכם ולא במקום אחר? תיתנו לכלים, לשיטות ולטכניקות שלכם שם על מנת להשרות תחושה של בלעדיות וייחודיות.

טכניקת כתיבה #3: תהיו ספציפיים

ספציפיות היא אולי הטכניקה שהכי ממעיטים בערכה בכתיבה שיווקית. זה בדיוק המקום שרוב הכותבים המתחילים נכשלים בו.  ספציפיות עובדת על מספר רב של רמות. ללא ספציפיות הטקסט השיווקי שלכם הופך להיות סתמי והוא לא יצליח לשכנע. אז, תמשיכו לשאול את עצמכם: האם זה קונקרטי? האם הקוראים שלכם יודעים בדיוק למה אתם מתכוונים? האם הם יכולים לדמיין את זה? האם אני צריך להוסיף דוגמא?

טכניקת כתיבה #4: תגרמו לאנשים להאמין בכם

השאלה הראשונה שצצה במוחם של רוב הקוראים היא: האם הדבר הזה באמת עובד? כבעלי עסקים, קשה לנו לענות על שאלה זו. זה כמו להגיד: מילה שלי. אז, תנו לאחרים להראות למה אנשים צריכים להאמין בכם ולמה אתם באמת טובים כמו שאתם אומרים. זאת בדיוק הסיבה למה צריך מכתבי המלצה. רוצה שמכתבי ההמלצה ימכרו עבורך? תוודאו שאתם מקבלים מכתבי המלצה ספציפיים ולא מתחנפים. ” היא מדהימה” לא בונה את האמינות שלכם. הקוראים רוצים לדעת בדיוק איך ולמה אתם נהדרים, וכיצד זה יכול להיות משמעותי עבורם.

טכניקת כתיבה #5: התגברו על התנגדויות

כמה הססנים הקוראים שלכם ? מה עוצר בעדם מלקנות? מה החששות שלהם מלצרוך את השירות שלכם או לקנות את המוצר שלכם. התנגדויות הן סימן טוב בכל מה שקשור למכירות. למה? כי זה מעיד על התעניינות של הקונה הפוטנציאלי ונותן הזדמנות לתת מענה לחששות שלו ואפשרות לפרק אותן לגורמים ולתת להן מענה. בטקסטים שלכם חשבו על התנגדויות אפשריות של הקורא, אילו תשובות הוא מחפש ואיך להוריד את מפלס ההתנגדות שלו על ידי מתן מענה מראש לשאלות והחששות שלו עוד לפני ששאל אותן.

טכניקת כתיבה #6:תנו דחיפה קלה

כבר הראיתם לקוראים שלכם שאתם מבינים את הבעיות שלהם. הסברתם כיצד אתם יכולים לעזור. התגברתם על ההתנגדויות שלהם, אבל עדיין…האם אנשים יקנו? קונים לוקים באי רצון לפעול, חוסר רצון לנקוט בפעולה והתנגדות לפתוח את הארנק שלהם. אז, הדחיפה הקלה היא עידוד לקוראים לקנות עכשיו. על מנת להתגבר על אי הרצון לפעול אפשר להציע התחייבות להחזר כספי, אך גם להסביר מדוע לנקוט בפעולה ממש עכשיו.  הדחיפה הקלה היא הנשק הסודי שלכם לגרום לאנשים להתחייב ממש עכשיו ולא לדחות את הרכישה שלהם למועד מאוחר יותר. כי אם הם דוחים, הם עלולים לא לקנות ממכם לעולם.

טכניקת כתיבה #7: הנעה לפעולה

הנעה לפעולה טובה מפחיתה חיכוך, וגורמת לאנשים להרגיש שקל לצאת לדרך. בלי טפסים מסובכים, בלי תהליך הרשמה שלא נגמר. היפכו את ההוצאה הכספית כרוכה בכמה שפחות “כאב”. בכתיבה שיווקית טובה אין שום קשר לטכניקות מכירה שפלות וכתיבת טקסט שיווקי טוב זה פחות לשחק עם מילים, ויותר להפוך להיות פסיכולוג מצוין… תבינו את הקורא שלכם עד כדי כך טוב שתוכלו לדבר במילים שלו, לחשוב את המחשבות שלו, לחלום את החלומות שלו ולהרגיש את הפחדים שלו. כי זו הדרך היחידה לשכנע את הקוראים הנכונים לקנות ממכם.

עדיין מעדיפים שמקצוען תוכן יכתוב עבורכם? אז למה שלא נדבר? אפשר בטלפון 03-950450 או להשאיר פרטים בטופס

Comments

תגובות

2 תגובות
  1. ורדה שלום הגב

    הכי התחברתי ל – תהיו ספציפיים. לרבים מבעלי המקצוע יש נטיה לכתוב משהו כוללני ומצד שני לא יורדים לרזולוציות הקטנות ולמעשה בלא מעט מצבים המאמר אינו מעניק מידע שניתן ליישמו.
    ממליצה כן לתת את הערך המוסף הזה ולפרט עם דוגמאות גם אם זה על חשבון כתיבה מקיפה יותר.
    למעשה אפשר לחלק מאמר לכמה חלקים (ולהרוויח יותר URL בקידום אתרים ובאותו זמן לתת יותר הסברים על כל סוגיה.

  2. key-word הגב

    להיות ספציפיים זאת באמת הנחייה חשובה גם לדעתי. לדבר בכלליות לא נותן שום אינפורמציה אמיתית אלא רק יוצר בלבול ותחושה של חוסר מקצועיות לפעמים.
    תודה על התובנה, היא חשובה 🙂

השארת תגובה