בוא נודה על האמת, כשזה מגיע לשיווק, לייק זה נחמד אבל share זה “הגביע הקדוש”. למה? כי כולם אוהבים אישורים, שמכירים ביכולת שלהם, בכשרון שלהם, במיוחד אנשי שיווק ותוכן. לא כל שכן אם הקוראים חושבים שהתוכן שהעלתם טוב, ייחודי או שווה כל כך שהם חושבים שגם אחרים צריכים לראות אותו. זאת הסיבה שאנשי שיווק ותוכן מחפשים תמיד את אלמנט הוויראליות, את אותו “קסם” שיגרום לקוראים להפיץ את הבשורה שלהם.
שיתוף הוא לא רק דרך נהדרת לקבל הכרה בכשרון שלנו או עיסוי נחמד של כמה שניות לאגו. כאקט עסקי, לשיתוף יש אפקט משמעותי בפעילות העסקית. נכון, עסקים קטנים מסתכלים על מושגים כמו “יחס המרה” על מנת לכמת את הצלחת פעילות התוכן שלהם אולם משווקים מנוסים יודעים שלפעולת השיתוף יש השפעה על תדמית העסק ועל החדרתו למודעות הקוראים, וזה כבר לא פחות חשוב.
מניסיוני, ישנם כארבעה סוגי תכנים אטרקטיביים עבור הגולשים: מרגשים, מצחיקים, מחדשים וכאלו שמביאים תועלת. חשבו אילו תכנים אתם צורכים, מה גורם לכם להמשיך לקרוא או לצפות בווידאו? למעשה, ביניכם, כספקי תוכן ומשווקים, והלקוחות קיים חוזה לא כתוב. החוזה הזה אומר דבר מאד פשוט: אני אספק לכם תוכן מעולה ואתם בתמורה תתנו לי את הדבר שאני הכי רוצה – את תשומת הלב שלכם.
לכן, כשאתם עומדים לייצר תוכן חדש ללקוחות שלכם, חשבו האם הוא עומד באחת הקטגוריות המצויינות למעלה -האם הוא עומד להפעיל אצלם רגש כלשהו או שישארו אדישים אליו? האם הוא מצחיק? (תוכן מצחיק הוא הכי קשה להפקה לעניות דעתי הבלתי קובעת), האם הוא מחדש להם משהו שהם לא ידעו קודם? והחשוב מכולם, האם הוא מביא להם תועלת ובמיוחד כזו שהם ירצו לחלוק עם שאר העולם?
העניין עם שיתופים הוא שהמחקרים מראים בבירור שכמות השיתופים לתוכן נמוכה מאד באופן כמעט…איך נאמר…מדכא. המחקרים של buzzsumo ו moz מראים שמחצית מכמות התוכן המפורסמת משותפת על ידי שמונה אנשים או פחות. שמונה אנשים. ישבתם, חשבתם, כתבתם, טרחתם, מצאתם תמונות,עשיתם הגהה, התפללתם למארק צוקרברג ורק שמונה אנשים (במקרה הטוב) שיתפו את התוכן שלכם. לא נעים, אה? תתעודדו, יכול להיות יותר גרוע 🙁
חושבים שאלו חדשות רעות? אז לא, מתברר שאפשר גם פחות מזה. סקר של coschedule.com מראה ש 77 אחוזים מהאנשים ישתפו תוכן פעמיים או שלוש בלבד. זהו. לא נתון מלהיב במיוחד, אה? עכשיו המשימה שלכם למצוא איפה מסתתרים 23 האחוזים האחרים שמשתפים יותר. בהצלחה…:-)
נכון, שני הסקרים לא מעודדים במיוחד בכל הקשור לשיתוף תוכן אבל יש גם חדשות טובות. עם קצת טכניקה וטכנולוגיה ניתן להעלות את אחוזי השיתוף של התוכן שלכם. איך? ככה:
נכון, כנראה שמעתם כבר את העיצה הזאת בעבר (או שלא…) אבל עדיין ,אל תתעלמו ממנה גם הפעם. אם אתם עסק קטן, לתמונות הילדים שלכם או טיול השבת שלכם בצפון אין שום משמעות מבחינת שיתוף. ובינינו, הן מעניינות בעיקר אתכם או את קרובי המשפחה שלכם, וגם זה במקרה הטוב. אין ללקוח שלכם שום סיבה לשתף תמונה של הרגליים שלכם על השולחן בצימר בצפון עם הכיתוב “שלום עולם, סוף סוף שקט”. ל “לייקים” שתקבלו על תוכן מהסוג הזה אין שום משמעות עסקית. הלקוח שלכם מצפה מכם לתוכן שהוא לא פחות ממצויין, תזכרו את זה. אם הוא יתאכזב מהתוכן שלכם פעם אחת הוא פשוט לא יחזור.
מה לעשות? אפילו אם זה לוקח לכם יותר זמן או המשמעות היא שתפרסמו פחות תוכן, פרסמו רק תוכן מעולה.
כאשר מדברים על שימוש בתמונות הכוונה היא בעיקר לרשתות חברתיות. וכשמדברים על רשתות חברתיות מדברים על פייסבוק. טוויטר בארץ הוא כלי עסקי לסוגי עסקים מסויימים בלבד וגוגל+ הוא אחד המקומות השוממים והעצובים ביותר על כדור הארץ, אז מה נשאר? כמו שאתם בוודאי יודעים, פייסבוק מאד אוהבת את השימוש בתמונות ומקדמת פוסטים ויזואליים. רוצים מספרים שמוכיחים את זה? בבקשה – פוסטים עם תמונות בפייסבוק זוכים לרמת engagement גבוהה יותר פי 2.3 מפוסטים ללא תמונות. אז מה אכפת לכם, תוסיפו תמונה טובה לתוכן שלכם. ברמה הגבוהה יותר, הפיקו תמונות שהן חלק מהתוכן עצמו שאתם מפרסמים, עשו קישור חכם ואמיתי בין התמונה לתוכן שלכם, הקוראים שלכם יאהבו את זה.
מה לעשות? השקיעו זמן ומחשבה (ואם צריך כסף) בתמונות טובות לתוכן שלכם, זה משתלם לפחות פי 2.3…
העצה הזאת מיועדת בעיקר לפוסטים בבלוגים ולמאמרים ולא לעמודים הרגילים באתר שלכם. אם עשיתם בשכל ובניתם את האתר שלכם בוורדפרס, הוספת פלאגאין לשיתוף התוכן שלכם הוא עניין של כמה דקות ואפס ידע נדרש בתכנות. בחנו איזה פלאגאין עושה עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר והמשיכו להשתמש בו. בחרו בפלאגאין שמציג את אפשרויות השיתוף בצורה נוחה, ברורה ובולטת, כזה המעודד את הקורא להקליק עליו.
מה לעשות? לבחון איזה פלאגאינים קיימים, לבחור אחד ולחכות שכמות השיתופי תעלה.
העיצה הזאת נשמעת כמו אחת מאותן העיצות שאתם אומרים לעצמכם “על מה הוא מדבר, זה לא עובד”. אז אתם טועים, זה עובד. למעשה, כשמבקשים מאנשים לעשות מהו ולא מניחים להם “לנחש” מה אתם מקווים שהם יעשו זה פשוט עובד טוב יותר.
מה לעשות? לבקש. סיימו את הפוסטים והתוכן שלכם בבקשה מהקוראים שלכם לשתף אותם. אתם יכולים להיות מופתעים מההיענות שלהם.
אחד הטרנדים היותר חמים הוא מה שמכונה influencer marketing. מדובר בשיווק באמצעות מובילי דעה ואושיות רשת למיניהן המושכים אליהם עוקבים ו”מעריצים” אשר צורכים את התוכן שלהם ורואים בהם סוג של מותג. ציינו מובילי דיעה בתוכן שלכם בנישה הספציפית שלכם. ציטוט של מובילי דיעה מקרין גם עליך ועל התוכן שלך וגורם גם לך להיראות יותר “חכם”…
מה לעשות: השתמשו בציטוטים של מובילי דיעה, ציינו אותם בשמם ואף תייגו אותם
הנה האמת הכואבת ישר לפנים: מרבית האנשים לא הולכים לקרוא את התוכן שלכם. לפעמים הם אפילו לא יקראו אותו גם אם הם שיתפו אותו. מה גורם לאנשים לקרוא או לשתף? כותרות מעולות, מושכות, כאלו שמגרות את הדימיון או את הסקרנות. איכות הכותרת תקבע אם הקורא שלכם ימשיך הלאה לפסקה הבאה או פשוט ימשיך הלאה. בחנו כותרות שונות למאמרים שלכם, התייעצו עם אנשים שאתם מעריכים את דעתם וחשבו האם הכותרת הייתה מניעה אתכם להמשיך לקרוא.
מה לעשות? השקיעו זמן ומחשבה בכותרת הטובה ביותר לתוכן שלכם, זה קריטי.
אלו ששת הטיפים שלי. אם הגעתם עד לכאן, אני את שלי עשיתי 🙂 והכי חשוב, שתפו את התוכן הזה, תעשו טוב למישהו…(ולא רק לי).
צריכים מאמרים כאלו מושקעים לאתר או לבלוג שלכם? דברו איתי. אני מספק שרותי כתיבה שיווקית שופרא דשופרא. מינימום מאמץ לכם, מקסימום פיצות וקולה זירו לי לתוך הלילה כדי לעמוד בדד-ליין…
Views: 87