fbpx

קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, קופירייטינג

כתיבת תוכן למקצוענים- איך כותבים על נושא מורכב בצורה פשוטה?

בין אם אתם כותבים על התגלית המדעית האחרונה, או שאתם חושפים סודות מרגע היסטורי גדול ומרתק מנקודת מבט פוליטית, הקהל שלכם צריך להבין מה הוא קורא. משמעות הדבר היא, שעליכם לשמור על המסר פשוט.

לא פשוט להיות פשוט

כתיבת תוכן על נושא מורכב שבו אין לכם ידע עלולה לגרום לכם למבוכה. אומנם אנשי תוכן מסוגלים לכתוב על מגוון רחב מאוד של נושאים, ובעידן הדיגיטלי הגישה למידע קלה יותר ונגישה מאי פעם,  אך אם נדרש מכם לכתוב על ספנות, תעבורת חלל או נושאים טכניים שונים, כדאי שיהיה לכם רקע בנושא, בעיקר משום שתעשיות מורכבות נשענות במידה רבה על טרמינולוגיה, ואם אתם נדרשים לכתוב עליהם, עליכם לוודא שאתם ביחסים אינטימיים איתה.

חותכים את השומן

לעיתים קרובות נושאים עלולים להיות רחבים מאוד, וקצרה היריעה מלכתוב על הכול. פרט לכך, הקורא הממוצע ממילא לא יקרא עד סוף המשפט הבא, ובעוד אצבעותיכם מתאמצות לכתוב 800 מילים שבעיניכם הם עיקר הדברים, במקומות אחרים בעולם כבר פרצו 3 המצאות חדשות, ומילותיכם הן חדשות האתמול.

מסיבה זו עליכם להתרכז בהיבט קטן מאוד של הנושא ולכתוב אך ורק במסגרת גבולות אלו, שכן כתיבת תוכן רחב מידי עלולה לגרום לכם לאבד את הקוראים ואת המטרה.

מגדירים את המטרות

עצם הידיעה של מה אתם מתכוונים לכתוב אינה מספיקה, ועליכם לדעת לאיזו מטרה התוכן שלכם מכוון.

  • האם אתם מעלים התנגדות לנושא מוכר וידוע?
  • האם אתם מדגישים היבט של תופעה פופולרית?
  • האם אתם מתלבטים בין יתרונות וחסרונות של מוצרים או שירותים שונים?
  • האם אתם תומכים באסכולה מסוימת?

מלאכת כתיבת תוכן זקוקה לשיפוע ברור. על הקוראים לדעת למה לצפות ממנו כאשר הם מתחילים לקרוא אותו, ויש לתת מענה לציפייה זו לאורך הטקסט עם מינימום הסחות דעת ובאופן ברור.

איך נראה מאמר טוב?

מאמר טוב גורם לקורא לחשוב. מאמר מעולה גורם לו להגיב.

כתיבת תוכן בנושאים מורכבים עלולה בקלות להיות יבשה ומשעממת, אם לא מטפלים בהם כראוי. שלא כמו בסיפור, אין דמויות להתחבר אליהן, אין טוויסטים בעלילה ואין סצנות דרמטיות טעונות רגשית שישנו את הנרטיב. לכן עליכם לוודא שהנושא שאתם כותבים עליו מעניין דיו בכדי לעורר רגש חזק בקרב הקוראים או שאתם מציגים את הנושא בדרך ייחודית מספיק בכדי לדחוף את הקוראים לפעולה.

התאימו את הטקסט לקהל היעד

כמו בכל הסוגים האחרים של כתיבת תוכן, יש לכתוב מאמרים מורכבים תוך התחשבות בקהל היעד. לדוגמה, הטכנולוגיה מפגישה אנשים ממגוון תחומי החיים- הגיקי יודע הכל, החובבן הנלהב, הסבא שלא מבין אבל רוצה, מעצב השיער שמפתח תחביב בשעות הלילה הקטנות והילד הסקרן שרק רוצה לדעת מה הכפתור האדום עושה.

אף על פי שלא ניתן להתאים את המאמר לכל אחד ואחד מהקהלים הללו, זו החלטה מושכלת להתמקד בכמה מהם ולהתאים את השפה בה אתם משתמשים לזו שתעורר בהם רגש ותהיה להם ברורה ומסקרנת.

לפני שממשיכים במאמר, אולי יעניין אותך גם:

תבלו את המאמר

מאמרים מורכבים הם דרך נפלאה לספק מידע במגוון דרכים שמתבלות את הטקסט. להלן חלק מהן:

  • גרפים ותרשימים שמדגימים ביצועים רלוונטיים והשוואות איכותיות וכמותיות אחרות
  • פרופילים דמוגרפיים
  • עובדות ונתונים אודות עלויות, השקעות, הפסדים וכדו’
  • קישורים להמשך קריאה
  • קריקטורה שמתארת תפיסה שונה

למעשה, התיעוד הטכני נתמך בצורה הטובה ביותר על ידי דיאגרמות, גרפים וטבלאות. אלו כלים שלא יסולאו בפז, שכן הם מעבירים את המידע במינימום זמן ומאמץ.

אמתו את העובדות

אמירה לא נכונה, קטנה ככל שתהיה, עלולה להטיל ספק בנכונות מאמר שלם ואפילו לפגוע במוניטין שנבנה על ידי כותב תוכן במשך שנים.

פרט לאימות התוכן, כדאי לשלב גם הערות של אנשי מקצוע מנוסים בתחום שעליו אתם כותבים, כך שהמאמר לא ייתפס כתוכן שמקורו בקול אחד- שלכם.

מחפשים קופירייטר מקצועי לשירותי כתיבת תוכן מעולים? דברו איתי 🙂

Call Now Button
בוא נדבר
בואו נדבר
היי, איך אני יכול לעזור לך היום?