קבלו מתנה מעולה - "המדריך הישראלי לקופירייטינג אפקטיבי" להורדה מיידית

טיפוסי לקוחות: המדריך המלא להתנהלות מול לקוחות לפי מודל הטיפוסים של האניאגרם


אניאגרם הוא מודל פסיכולוגי רב עוצמה, המחלק את כלל בני האדם לתשעה סוגי טיפוסים בעלי מאפיינים דומים של השקפות עולם ודרכי פעולה. המודל מאפשר צמיחה והתפתחות משמעותית מתוך ההבנה של התבניות המניעות אותנו ואת הסובבים אותנו, יציאה מהתבניות הללו או מתן מענה הולם להן.
קיוורד, בשיתוף אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני, מומחה לאגו בארגונים ובעסקים, מזמינים אתכם ללמוד, על קצה המזלג, על סוגי הטיפוסים השונים ועל הדרך להתמודד אתם כלקוחות (או בממשקים אחרים) באופן האפקטיבי ביותר. כמו כן, יש לזכור שגם אנחנו, נותני השירותים, מסווגים לאותם סוגי טיפוסים אשר לרוב שונים מטיפוס הלקוח שעומד מולנו. מכאן, לרוב, נובעים הקצרים בתקשורת שלנו מול הלקוחות; הבנה טובה יותר של טיפוס הלקוח ושל סוג הטיפוס שלנו, תגרום לנו להבין טוב יותר את מערכת היחסים ולמנף אותה לצורכי העסק.

טיפוס מס’ 8

טיפוס מס’ 8 מזכיר בהתנהלותו קיפוד – מבפנים רך ופגיע ומבחוץ קשה וקוצני. הוא חש דברים במלוא חושיו, מלא כוח ואנרגיה, מגיב בנחישות, אינטואיטיבי, מעשי, רואה למרחוק ופועל להגשמת מטרותיו. הוא כריזמטי ואנשים רבים נוטים ללכת אחריו או איתו.
מבחינתו של טיפוס מס’ 8, האמת היא שלו; על פיו ישק דבר. אם מישהו בסביבתו ינסה להוביל אותו לכיוון בו הוא אינו מעוניין, הוא ידע טוב מאד כיצד להפעיל את כובד משקלו ולשנות את הכיוון לזה שאליו הוא מעוניין להגיע. הוא חייב להיות בשליטה על הדרך ועל היעד הסופי וקשה לו לקבל מישהו אחר שמנסה לנהל את חייו ואת דרכיו.
מאחר שהוא כל כך ממוקד מטרה ונחוש, טיפוס מס’ 8 לא תמיד “סופר” את מי שסביבו ולא תמיד מודע להשלכות של הנחישות והישירות שלו; לכן, ייתכנו מצבים בהם אחרים יפגעו מדבריו למרות שהוא כלל לא התכוון לפגוע.

טיפוס מס’ 8 יודע לזהות היטב מניפולציות, שקרים ותככים ואם הוא עובד בארגון – הוא יהיה האלוף בפוליטיקה הפנימית של הארגון. הוא יגן על העובדים והקולגות שלו בחירוף נפש ומצפה מהם לאותה רמת נאמנות בחזרה. מאידך, בשל נאמנותו המוחלטת לאמת, קשה לו לשהות במחיצת מי שאינו דובר אמת.

נוכחותו החזקה מקנה לו תפישת סמכות, אנשים מרגישים אותה ונשמעים לה לעיתים קרובות. הוא מגן על האנשים הקרובים לו, על עובדיו ולקוחותיו במסירות ובהקרבה רבה ומצפה מהם לנאמנות ומחויבות זהה בחזרה.

לטיפוס מס’ 8 יש קושי להיפתח רגשית, גם אם העומד מולו מפגין כלפיו אהבה והערכה; טיפוס כזה, במקום להביע אהבה, יחמיא ויפרגן על ביצועים או יתמוך במהלכים. זה המקסימום הרגשי שלו.
עבודה עם בוס / לקוח שהוא טיפוס 8, תעורר תהייה תמידית – האם אנו עובדים עימו מתוך הערכה ואמונה בדרכו, או שמא מתוך פחד ממנו?

איך מתנהלים מול לקוח כזה?

  1. מדברים אמת – תירוצים, עיגולי פינות, שקרים לבנים… את כל אלה השאירו מאחור. עבודה מול לקוח מטיפוס 8 דורשת מכם להיות כנים ואמיתיים. הפכו לאנשי אמון שלו, תוך שמירה על האינטרס שלכם והאמת שלכם. הוא יעריך את שני הדברים.
  2. להירתם למשימה – אם הגיע אליכם לקוח כזה, סימן שהוא יודע בדיוק מה הוא רוצה. הוא לא מתלבט ולא מבקש עזרה, אלא מבקש משהו מאד מסוים שהוא כבר רואה בעיני רוחו. אין טעם להכביר בשאלות או לנסות להפנות אותו לכיוון אחר, כי חבל על הזמן שלכם ושלו.
  3. לא לוקחים ללב – אם הייתם מושיטים יד לשיח ונדקרים מקיפוד, הייתם נעלבים?… כך גם עם לקוחות מסוג זה; אם נאמרה מילה לא במקום, בעיניכם, דעו לכם שהלקוח לא התכוון לפגוע. הוא פשוט כזה, ישיר.
  4. משתמשים באינטיליגנציה – בכל שיחה, בין אם שיחת עבודה ובין אם משא ומתן, אל תתנו לנחישות הקיפודית של טיפוס מס’ 8 לערער אתכם. עמדו מולו עם הטיעונים האינטיליגנטים והמוצדקים שלכם. הוא יעריך זאת, וידע גם להקשיב לכם.

אמיר לפיד – פסיכולוג ויועץ ארגוני למנהלים ולבעלי עסקים, מומחה בשימוש מודל האניאגרם, מפתח שיטת egofree לפיתוח תרבות ארגונית משוחררת אגו.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button
×